Opgelet!!!!! AH Eiersalade

  • Avatar van houssnia
    houssnia op 13 maart 2008
    Hallo allemaal..!!
    Ik wil ffe laten weten dat de eiersalades enz. van AH niet betrouwbaar zijn. Want er staat wel een internatinale glutenvrije logo, maar bij de ingedienten staat 'tarwezetmeel' ?!
    graag jullie racties :roll:

    groetjes houssnia
  • Avatar van xxxxxx1
    xxxxxx1 op 13 mei 2008
    Hmm ja er zijn meerdere producten van de AH waar wel een glutenvrij logo op staat, maar bij ingredienten toch tarwe,gerst,enz in zit..
    Pas geleden had ik ook zeg maar de barbecue rijstewafels van eigen merk, en er stond een glutenvrij logo op, maar bij ingredienten stond toch gerst..
    wat ik dus ook niet snap .. :roll:
  • Avatar van houssnia
    houssnia op 31 mei 2008
    tjah .. is echt niet begrijpelijk!!
    Ik heb een brief gestuurd en ik kreeg maar vage antwoorden. Heel raar verhaal dat het wel glutenvrij was maja.
    misschien als we allemaal in actie komen..

    groetejes houssnia
  • Avatar van merelientje
    merelientje op 2 juni 2008
    ik vindt het een super idee
    we moeten allemaal er gewoon wat van zeggen bij je eigen ah want het is belagelijk als je het vertrouwd en het is niet zo (maar voor de zekerheid dus altij blijven kijken want zelfs het logo is niet vertrouwd!!!)
  • Avatar van houssnia
    houssnia op 11 juni 2008
    hey GaabJ en merelientje goed zo dat jullie ook goed opletten!
    ik neem dit heel serieus en ik hoop jullie ook. want het gaat niet om suiker het gaat om gluten dus het is belangrijk!!!!

    kom op met die brieven en op sturen
  • Avatar van maaike
    maaike op 16 oktober 2008
    hey goed dat jullie op letten maar ik heb gehoord dat er als er een glutenvrij teken op staat maar er tarwezetmeel bij de ingredieneten staat dat er dan maar heel weinig in zit :!:

    maaike :D
  • Avatar van houssnia
    houssnia op 17 oktober 2008
    ja dat hoor je wel eens. maar somiggen zijn daar echt nog te gevoelig voor. als er klein beetje inzit moeten ze helemaal geen glutenvrije logo op zetten maar aangeven hoeveel mg in zit.

    groetjes houssnia
  • Avatar van Maartjeee
    Maartjeee op 29 juni 2009
    Hallo allemaal..!!
    Ik wil ffe laten weten dat de eiersalades enz. van AH niet betrouwbaar zijn. Want er staat wel een internatinale glutenvrije logo, maar bij de ingedienten staat 'tarwezetmeel' ?!
    graag jullie racties :roll:

    groetjes houssnia


    Dan is de hoeveelheid niet genoeg om ziek van te worden, of het is een deel van tarwezetmeel waar geen gluten inzitten.. Ik eet zelf al jaren eiersalade enzo van de AH, en ik ben daar nog nooit ziek van geworden.. Terwijl ik het elke dag sowieso op 1 glutenvrije boterham eet!!
    Duss, blijf het maar gewoon eten, stop er pas mee als je er echt ziek van wordt..
  • Avatar van liligirl1
    liligirl1 op 9 oktober 2010
    Hallo allemaal..!!
    Ik wil ffe laten weten dat de eiersalades enz. van AH niet betrouwbaar zijn. Want er staat wel een internatinale glutenvrije logo, maar bij de ingedienten staat 'tarwezetmeel' ?!
    graag jullie racties :roll:

    groetjes houssnia



    ja ik weet het, je kan het dan beter niet nemen. Zit er dan WEL of NIET tarwezetmeel in???
  • Avatar van froukjeh
    froukjeh op 12 oktober 2010
    Hallo allemaal..!!
    Ik wil ffe laten weten dat de eiersalades enz. van AH niet betrouwbaar zijn. Want er staat wel een internatinale glutenvrije logo, maar bij de ingedienten staat 'tarwezetmeel' ?!
    graag jullie racties :roll:

    groetjes houssnia



    ja ik weet het, je kan het dan beter niet nemen. Zit er dan WEL of NIET tarwezetmeel in???

    dan zit er een hele kleine hoeveelheid in waar je niet ziek van word! ik eet deze salade altijd lekker en ben er nog nooit ziek van geworden
  • Avatar van gerleen
    gerleen op 8 december 2010
    hallo allemaal, ik heb dit ook een hele tijd geleden gezien. Ik heb toen de informatielijn van de AH gebeld en deze verzekerde mij dat het gaat om bewerkte tarwezetmeel. Ik neem aan dat deze informatie juist is. Eet er maar lekker van!
  • Avatar van willeke
    willeke op 17 december 2010
    ik eet die eiersalade bijna elke dag(A) is betrouwbaar! geen buikpijn van gehad (:
  • Avatar van IrisMarijke
    IrisMarijke op 28 november 2011
    [...]

    Dan is de hoeveelheid niet genoeg om ziek van te worden, of het is een deel van tarwezetmeel waar geen gluten inzitten.. Ik eet zelf al jaren eiersalade enzo van de AH, en ik ben daar nog nooit ziek van geworden.. Terwijl ik het elke dag sowieso op 1 glutenvrije boterham eet!!
    Duss, blijf het maar gewoon eten, stop er pas mee als je er echt ziek van wordt..


    Dan is het al te laat hoor! Als je ziek bent heb je je darm al beschadigt! een gewaarschuwd mens telt voor twee...
    Niet iedereen met coeliakie is ook intolerant voor tarwezetmeel, maar ik bijv. wel. Het is dus belangrijk dat het goed op de verpakkingen staat. Anders kun je er net zo goed geen tekentje opzetten. Bij onze plaatselijke AH ben ik met de verpakking teruggegaan en heb ik de locatiemanager gesproken. Hij zou kijken wat hij kon doen want hij vond het ook belachelijk...
  • Avatar van manonn95
    manonn95 op 30 november 2011
    het klopt dat er bepaalde producten zijn,
    waar het logo op staat maar voor ons gevoel niet betrouwbaar is,
    maar bij deze producten zijn de gluten dan uit bijvoorbeeld het tarwezetmeel gehaald.
    ik eet dat soort dingen gewoon maar als je er last van hebt zou ik het niet doen.
    Bericht gewijzigd op woensdag 30 november 2011 23:45
  • Avatar van ladyme13
    ladyme13 op 13 december 2011
    dat is inderdaad heel raar!