Feestdagen, ze komen er weer aan.. Leuk of ellendig?

  • Avatar van Roesjadmin
    Roesjadmin
    op 9 november 2011
    De feestdagen komen er weer aan. Hartstikke gezellig, maar ook bomvol lekker en zoet en vaak ook vet eten vol gluten.

    Hoe beleven jullie de feestdagen? Vind je het vervelend om al dat lekkers aangeboden te krijgen op straat bijvoorbeeld van een zwarte piet? Of haal je je schouders op en loop je gewoon door? Hebben straks de vette oliebollen invloed op je darmen? Raak je helemaal ontregeld met je suiker van al dat extra snoep?
    Deel jouw ervaringen met ons...
  • Avatar van kimthb
    kimthb op 12 november 2011
    Ik kan best een keertje gluten eten dat is het probleem niet, maar het mag niet te vaak........ En dat is ook wel jammer hoor!:(
    Al die lekkere pepernoten en straks die overheerlijke oliebollen!
    Maar mijn moeder en ik hebben daar iets voor!
    Wij bakken zelf de pepernoten!
    En op oudjaarsdag gaan wij met vrienden glutenvrije oliebollen, appelflappen, en ananasflappen bakken. Het glutenvrije pepernoten recept staat in mijn nieuwe column op de site.
    En ik zal de recepten van de oliebollen enzo rond December op de site zetten.
    Dus eigenlijk is gluten allergie met de feestdagen helemaal geen ramp!
  • Avatar van renesmee
    renesmee op 16 november 2011
    Ik heb nu sinds een jaar ontdekt dat ik coeliakie heb... Ik moet er nog erg aan wennen. Als een zwarte piet mij iets aan bied zeg ik nee. Ik krijg een slecht gevoel als ik toch gluten eet. N soort schuldgevoel. Ik smokkel eigenlijk nooit.
    Ik vind het wel altijd vervelend als mijn vriendinnen vragen of ik niet toch een oliebol wil. Als ik nee zeg nemen hun er ook niet een, dat is erg lief.
    Maar ik krijg dan toch altijd wel tranen in mn ogen. Ik vind het echt heel moeilijk.
    Maar ik zal er maar mee moeten leven :D altijd zeuren heeft ook geen zin!