Friends

  • Avatar van Hockeygirl
    Hockeygirl op 8 april 2018
    Heyy iedereen,
    Hebben jullie ook zo vaak het gevoel dat jullie vrienden niet begrijpen wat er eigenlijk allemaal gebeurt? Dat jullie zo vaak naar het ziekenhuis moeten en dat hun enige reactie "oei, gaat het" is? Maar dat er daarrond nog zo veel meer is: de medicati, de pijnen, de vermoeidheid, de zoveel dokters die je ziet, alle onderzoeken, de dingen die je niet meer mee kan doen, geen honger meer en ga zo maar door.. Ik denk dat ze het wel willen begrijpen maar het gewoon niet kunnen omdat ze zelf niet in deze situatie zitten. Ze zien gewoon niet wat voor moeite het ons kost om toch te blijven door zetten..
    Ik heb hierom al zo vaak gehuild.. ze begrijpen het gewoon niet.
    Mijn beste vriendin is een paar jaar geleden verhuisd en ik denk dat zij de enige zou zijn die het wel zou begrijpen.. Maar helaas zie ik haar amper.
    Daarom nog een vraag: is er iemand die graag zou willen (video) chatten, praten, afspreken,..?
    Xx de hockeygirl!!
  • Avatar van selie
    selie op 10 april 2018
    Hii Hockeygirl,
    Ik begrijp de situatie waarin je nu zit erg goed. Het kan inderdaad super irritant zijn als de mensen om je heen niks van jouw situatie begrijpen. Ik had dit in het begin ook wel is, maar ik heb nu wel geleerd om ze het niet kwalijk te nemen. Zij kunnen er natuurlijk vaak niks aan doen dat zij het niet begrijpen, iets wat ik erg lastig vond. Ik zou je adviseren om iemand in je omgeving, misschien een familielid of broertje/zusje als praatpersoon te nemen. Om zo met diegene iedere keer wanneer jij je niet lekker voelt, te praten zodat je toch je ei kwijt kunt! Dit heeft mij ook heel erg geholpen en het maakt op dat moment niet eens zo veel uit of ze het begrijpen of niet. Daarnaast kan je misschien aan je arts vragen of er meerdere kinderen op de poli zijn met de ziekte van Crohn waarmee je misschien in contact kunt komen. Succes!
    Selie
  • Avatar van Hockeygirl
    Hockeygirl op 14 april 2018
    Hey Selie,
    Heel erg bedankt voor de tip!!
    Ik zal het zeker proberen!
    Xx hockeygirl