Schoolprobleem

  • Avatar van Gerna
    Gerna op 2 april 2014
    Ik heb een vraag naar de jongens en heren met klinefelter wat voor basisonderwijs jullie gevolgd hebben en/of jullie taalproblemen hadden. Mijn zoontje is nu 7 en heb op aanvraag van school een aanvraag voor een rugzakje lopen bij het rec2, zodat hij ambulante hulp op school kan krijgen. Nu echter krijg ik een telefoontje van het rec 2, dat de formulieren van school binnen zijn (en ze hebben alles een beetje aangedikt om het te krijgen hadden ze gezegd) en dat ze onze formulieren en die van de logopediste nog nodig hebben. Deze krijg ik morgen terug zodat ik ze op kon sturen. Maar deze mevrouw vertelde me dus dat de orthopedagoog het waarschijnlijk vindt dat hij geen ambulante hulp krijgt, maar dat hij geplaatst moet worden op een rec2 school. Ik ben het daar niet mee eens, aangezien hij enkel en alleen problemen met taal heeft, intelligentie is getest en is normaal, rekenen gaat goed, en in alles zit een stijgende lijn eigenlijk. Maar mij werd doodleuk verteld dat per 1 augustus alles veranderd wordt, en dat je als ouder dus eigenlijk niets meer te vertellen hebt, en als zij vinden dat je kind daar naar toe moet dan gebeurd dat ook. Dan zou hij dus naar Breda moeten, wat best ver weg is hiervandaan. Als er is met hem zou zijn, dan kan ik er niet eens snel naar toe, want ik heb geen auto. En mijns inziens is dit ook totaal niet nodig. Heb echt het gevoel dat ze het woord syndroom weer eens horen en ze weten totaal niet wat het nu eigenlijk inhoudt. Ben ik nu gek, of zijn zij nu gek. Ik weet het niet meer. Toen ik zei dan zet ik de hele procedure maar stil, dan maar geen hulp op school werd mij verteld dat hij dan alsnog waarschijnlijk geplaatst zou worden, want ouders hebben dus niets meer te vertellen, zij beslissen. Wat moet ik hier nu mee. Graag zoveel mogelijk meningen.
  • Avatar van AnjaVisser
    AnjaVisser op 17 februari 2017
    Hallo Gerna dit is een bericht uit 2014 toen was jou zoon 7.
    Ben je er nog uitgekomen hij is dus nu 10 jaar. Mijn zoon is nu 10 jaar als je het leuk vind kunnen we ervaringen delen.
  • Avatar van Gerna
    Gerna op 10 april 2017
    Hallo Gerna dit is een bericht uit 2014 toen was jou zoon 7.
    Ben je er nog uitgekomen hij is dus nu 10 jaar. Mijn zoon is nu 10 jaar als je het leuk vind kunnen we ervaringen delen.


    Sorry, ik lees je reactie nu pas. Mijn zoon is nu idd 10 jaar en zit inmiddels op een rec2 school. Montaal in Bergen op Zoom. Daar zijn ze echt super met hem, en hij doet het nu ook echt goed en kan de leerstof gelukkig nu goed volgen. Op zijn laatste rapport was er geen enkele onvoldoende meer en zijn jufrouw is ook erg tevreden over hem. Hij gaat langzaam maar zeker vooruit en maakt een kleine inhaalslag op zijn achterstand dus. Het schoolprobleem is dus ondertussen verleden tijd. Natuurlijk loop ik tegen genoeg andere probleempjes met hem op, ook qua gedrag. Snel boos, snel huilen enz enz. Ik vindt het idd wel leuk om contact met andere ouders te hebben. Misschien even gewone mailadressen uitwisselen als je het ook leuk vindt.

    Groetjes Gerna
  • Avatar van AnjaVisser
    AnjaVisser op 6 september 2017
    Gerna ik weet niet hoe ik in contact met jou kom wil mijn gegevens niet hier neer zetten omdat het openbaar is zit je ook op Facebook op het klinefelter platform?
    Ik wel zoek maar eens.
  • Avatar van Roesjadmin
    Roesjadmin
    op 19 september 2017
    Dag Anja en Gerna,
    Je kunt ook priveberichten naar elkaar sturen, die zijn voor niemand anders zichtbaar. Dat doe je op iemands profiel. Klik maar eens op de smiley naast de naam, dan kom je in het profiel en daar staat een knop met privé berichten. Succes!
    Roesja van Doorn
    Coordinator cyberpoli
    Bericht gewijzigd op dinsdag 19 september 2017 09:02
  • Avatar van m1985
    m1985 op 10 december 2018
    Hoi.

    Ik beheer een Facebookpagina voor ouders met zonen met KS. Als je interesse hebt, stuur me dan even een PB.

    Groetjes,
    Marye
  • Avatar van pomlk501
    pomlk501 op 23 januari 2019
    Hoi ik ben 25 jaar en heb zelf ook klinefelter ik kan eventueel ook mijn ervaringen delen met jullie als jullie dat fijn zouden vinden met vriendelijke groeten Thomas.
  • Avatar van Marion1979
    Marion1979 op 16 april 2019
    Hallo
    Hier een nieuwe moeder van een zoon van 8 heb te horen gekregen dat onze zoon waarschijnlijk het syndroom van klinefelter heeft
  • Avatar van Annete1973
    Annete1973 op 1 mei 2019
    Dylan heeft ook school problemen, vooral lezen en schrijven, zit nu op het speciaal onderwijs, waar Dylan beland is in een kleine klas met veel aandacht van de lerares.
    Dylan zit hier nu 2 jaar en maakt hele sprongen, loopt nu ongeveer 1 jaar achter op het les stof van de basis school.
    Om hem te helpen zijn we thuis ook spelenderwijs met hem bezig met taal dmv scrabble en Dylan zit met een aantal familie leden op wordfeud waar hij ook veel van leert