transpositie van de grote vaten

  • Avatar van stijn2013
    stijn2013 op 5 april 2015
    Ons zoontje van nu 2 jaar is met deze afwijking geboren. een paar uur na de bevalling heeft hij zijn eerste operatie gehad een week later een hele grote. Het gaat lichamelijk nu goed met hem alhoewel zijn longslagader wat vernauwd is (wordt in de gaten gehouden) Ik merk alleen dat hij van baby af aan heel onrustig is. druk, Het lijkt of hij moeite heeft met verwerken van alle prikkels en vaak ontevreden is. Kan dit een trauma zijn van de operatie? Heeft iemand ervaring met een kind dat vlak na de geboorte een zware operatie ondergaan heeft en ook zulke problemen nu heeft? Lees graag jullie reactie.
    We wachten eerst bevindingen van een gedragstherapeute af en denken na over borsteltherapie of sensorische integratietherapie via de fysio
  • Avatar van ed
    ed op 8 april 2015
    hallo


    mijn zoontje van 3 heeft een complexe hartafwijking.
    na 4 operaties en 4 katheterisaties mogen we nu n half jaar wegblijven.


    s'nachts ia onze zoon kik erg onrustig en zweterig overdag is hij druk of heel stil.


    heeft u hetzelfde
  • Avatar van stijn2013
    stijn2013 op 10 april 2015
    snachts gaat het hier goed, maar de onrust ken ik. Thuis kan hij inderdaad heel rustig zijn maar ergens anders vliegt hij bijna tegen de muren omhoog. Het lijkt of hij de prikkels niet verwerkt kan krijgen. Ik ben bang dat hij toch iets overgehouden heeft van de operaties. Praat jullie zoontje wel goed??? Onze zoon namelijk niet. Bedankt voor uw reactie.
  • Avatar van stijn2013
    stijn2013 op 10 april 2015
    twee keer zelfde bericht..
    Bericht gewijzigd op vrijdag 10 april 2015 13:05
  • Avatar van Tjitske
    Tjitske op 29 mei 2017
    Hallo , ik zit nu voor het eerst op deze site en lees jullie berichten. Ik ben moeder van een zoon van 33 die de Mustard Correctie heeft ondergaan op de zesde dag na zijn geboorte. Eerst een lieskatheterisatie voor de operatie gehad en daarna dus de grote open hartoperatie in het UMCG. Daarna de ervaring van een lieve , rustige baby gehad. Een heel makkelijk kind altijd geweest en heel sociaal naar een ieder toe. We konden ons wat dat betreft geen beter kind wensen. Nu wel beperkingen natuurlijk op werkgebied en kan nu niet 40 uur werken want dat gaat echt niet. Zo' n twee uurtjes per dag gaat goed. Snel moe en kan niet lang staan i.v.m. een been die veel spataders heeft . Dit is gekomen van de lieskatheterisatie toen hij een paar dagen oud was. Maar hij is goed bij de pinken en maakt van het leven wat eruit valt te halen. Het is nu eenmaal niet anders en je blijft je leven lang onder controle met deze afwijking. Hij heeft sinds 7 jaar een pace- maker en dat gaat redelijk goed nu met de hart ritme stoornissen die toch nog wel zo nu en dan opspelen. Dus traumatis che ervaringen na de grote open hartoperatie hebben wij absoluut niet gehad. Groeten Tjitske