eten met de ziekte van crohn

  • Avatar van chiara_369
    chiara_369 op 5 juli 2015
    Hey,
    Ik heb al ongeveer een jaar de ziektevan crohn en ik vraag me af of er eigenlijk iets is dat ik beter niet kan eten. Ik heb soms wel eens last van mijn buik maar ik weet dan nooit wat het precies is. De dokter blijft zeggen dat ik zelf moet uitzoeken waar ik niet tegen kan.
    Wat kunnen/mogen jullie niet eren met de ziekte van crohn/colitis ulcerosa?

    Groetjes, chiara
  • Avatar van Dina10
    Dina10 op 6 juli 2015
    Hey,
    Ik heb al ongeveer een jaar de ziektevan crohn en ik vraag me af of er eigenlijk iets is dat ik beter niet kan eten. Ik heb soms wel eens last van mijn buik maar ik weet dan nooit wat het precies is. De dokter blijft zeggen dat ik zelf moet uitzoeken waar ik niet tegen kan.
    Wat kunnen/mogen jullie niet eren met de ziekte van crohn/colitis ulcerosa?

    Groetjes, chiara


    Hoi Chiara,

    Ik heb ook de ziekte van Crohn. Het is bij iedereen anders.
    Ikzelf mag gewoon alles eten.Maar somigge mensen krijgen
    buikpijn als ze een bepaald iets eten.Daarom zegt je dokter
    ook dat je moet uitzoeken waar je tegen kan en van wat niet.
    Hopelijk heb ik je hier een beetje mee geholpen.:)


    Dina
  • Avatar van essie14
    essie14 op 6 juli 2015
    Heei Chiara,
    Ik heb colitis ulcerosa en ik krijg van sommige etenswaren ook last van m'n buik.
    Bijvoorbeeld pittig eten, gekruid eten en uien. Ook kan ik niet tegen satesaus.
    Maar het is bij iedereen anders. Ik ken bijvoorbeeld iemand met Crohn en die kan weer niet tegen sinaasappelsap.
    Het ligt er bij mij ook aan of dat ik in een opvlamming zit of niet. Als ik in een opvlamming zit kan ik veel meer dingen beter niet eten.
    Misschien is het handig om een boekje bij te houden met wat je eet en wanneer je buikpijn hebt, zo kun je kijken of er een ritme in je buikpijn zit met
    wanneer je wat eet. Veel succes!

    Groetjes Esther
  • Avatar van chiara_369
    chiara_369 op 6 juli 2015
    Dankje!
    Ik ken mensen die zeggen die tomaten niet zo goed voor je zijn maar ik lust ze toch niet echt. Mijn mama wil mij geen cornflaekes meer geven omdat ze een beetje overbezorgd is. Ik snap het wel maar ik zou het ook wel nog eens proberen te eten omdat het niet zeker is dat ik er ziek van wordt.

    Groetjes chiara☺