(Bij)baantje

  • Avatar van do1510
    do1510 op 14 januari 2017
    Hey,

    Ik vroeg me af of jullie een bijbaantje hebben? Ik ben nu op zoek naar een baantje. Maar zeggen jullie dan ook dat je ziek bent? En hoe doen jullie dat met school en een baantje? Als je snel moe bent enzo....
    Hebben jullie nog tips voor een leuk bijbaantje? ( ik ben 17 jaar )
    Ik hoor het graag :)
  • Avatar van Chickie
    Chickie op 16 januari 2017
    Heey,

    Ik heb altijd geprobeerd naast school te werken, in periodes van hele erge vermoeidheid vind ik wel dat school voorgaat en werk ik ook niet. Ik werk dus vooral heel veel rond de zomervakantie!
    Ik zou persoonlijk bij een sollicitatie niet zeggen dat je ziek bent, het is als 17jarige (zonder ervaring?) best al heel lastig om aan werk te komen. Dan kan je het beter vertellen nadat je aangenomen bent, goed werk levert en weet met wat voor mensen je te maken hebt.
    Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel 'last' jouw werkgever zou hebben van jou ziekte. Ben je echt veel vaker ziek dan een collega? Of ligt de grens voor jou om je ziek te melden ook hoger en valt dat in verhouding dus wel mee?
    Ik denk dat dat allemaal dingen zijn waar je van af moet laten hangen of en wanneer je het verteld!
    In ieder geval heel veel succes!
  • Avatar van do1510
    do1510 op 21 januari 2017
    Dankje voor je berichtje! Ik heb nog geen werkervaring maar dat komt omdat ik ziek werd en in die tijd was ik echt te ziek om iets te doen. Nu ben ik aan het solliciteren bij verschillende winkels. Zit nog wel te twijfelen of ik het moet zeggen maar dat zie ik dan wel denk ik...
  • Avatar van Chickie
    Chickie op 21 januari 2017
    Heey!
    Ik hoop dat je wordt aangenomen en in een leuk bedrijf terecht komt.
    Laat maar weten als je nog andere vragen hebt!

    Succes :)
  • Avatar van do1510
    do1510 op 21 januari 2017
    Zal ik doen! Thanks :)
  • Avatar van gijsblokje
    gijsblokje op 10 februari 2017
    Dag do1510

    Ik heb dat probleem ook gehad van zal ik het zeggen of niet maar ik denk dat het beste is om gewoon eerlijk te zijn en het uitleggen een bedrijf moet je gewoon accepteren en niet naar je ziekte kijken ik heb gelukkig maar 1 x gehad dat ik niet geaccepteerd was bij een bedrijf veder ben ik overal goed geaccepteerd heb zelfs x bedrijf gehad die voor mij speciaal een wc had reserveerd en als ik dan moest kon ik altijd snel en makkelijk naar de toilet maar ik raad het je zeker aan om gewoon eerlijk te zeggen wat je hebt succes met zoeken

    Groetjes
  • Avatar van do1510
    do1510 op 12 februari 2017
    Dankjewel voor je berichtje!
    Ik heb volgende week een sollicitatie gesprek en ik denk toch dat ik het ga zeggen. Ik ga er denk ik niet te veel op in maar ik meld het toch even denk ik.
  • Avatar van Chickie
    Chickie op 13 februari 2017
    Spannend! Veel succes!
  • Avatar van do1510
    do1510 op 15 februari 2017
    Dankjewel! :)
  • Avatar van Chickie
    Chickie op 19 februari 2017
    Hoe is het gegaan? :)
  • Avatar van do1510
    do1510 op 20 februari 2017
    Goed! Morgen bellen ze mij en dan hoor ik of ik word aangenomen of niet. Nog even spannend.
  • Avatar van Chickie
    Chickie op 26 februari 2017
    En? :)
  • Avatar van do1510
    do1510 op 26 februari 2017
    Ik mag een ochtend proefdraaien! Dus dat ik hopelijk een goed teken :)
  • Avatar van Chickie
    Chickie op 27 februari 2017
    Super!! Veel plezier & succes!
  • Avatar van do1510
    do1510 op 27 februari 2017
    Dankjewel! :)