Hoellang heb jij al IBD?

  • Avatar van Na_dientje91
    Na_dientje91 op 17 april 2008
    Hoii !

    Ikzelf heb de ziekte van Crohn.
    Ze zijn er achter gekomen toen ik 8 jaar was, nu ben ik inmiddels 16 jaar.
    Ik heb de ziekte dus ook al 8 jaar. Het is nu gelukkig een aantal jaartjes rustig, dus hopen even zo te houden :P :)



    Dus naja mijn vraag is, hoellang hebben jullie al IBD?


    Groetjes Nadine!
  • Avatar van Thijs
    Thijs op 30 juni 2008
    Heey Nadine,

    ik heb sinds mijn 16e de ziekte van Crohn.
    dus ik heb de ziekte pas sinds kort.
    maar nu gaat het even minder goed met me.
    vrijdag 4 juli moet ik een darm onderzoek ondergaan.
    mijn arts gaat dan mijn hele darmen bekijken.
    ik krijg dan narcose, anders is het te pijnlijk, dus dan voel ik er niet zo heel veel van gelukkig.
    na dat ik op vakantie ben geweest, moet ik ook af en toe aan het infuus gaan in het ziekenhuis. erg vervelend allemaal, maar ja, het is niet anders. want tot nu toe trouwens, wist mijn arts Crohn alleen nog maar in de dikke darm te ontdekken. maar nu denkt hij dat het nog ergens anders kan zitten in mijn darmen.

    Groetjes,

    Thijs
  • Avatar van Shanon
    Shanon op 25 juli 2008
    heejj ik heb ook de ziekte van crohn ik weet het pas een paar maanden .. ben nu 12 maar toen was ik 11 toen ze het wisten :idea:

    en bij mij is het alleen maar elende , ik hem het van me slokdarm tot me anus dus helemaal zeg maar dat is echt rot , maarja het komt wel weer goed :roll:



    [/i][/b]
  • Avatar van Sofietjeee
    Sofietjeee op 9 oktober 2008
    Hooi !!

    Ik ben 16 en ik weet pas sinds 5 weken dat ik de ziekte van Crohn heb. Was wel ff schrikken natuurlijk maar ben ook wel opgelucht dat ik nu me kan gaan richten op de toekomst en zo leuk mogelijk gaan leven! Het is opzich wel 'leuk' om te zien dat er meer zijn, zo op de poli hier. Het maakt het niet minder erg maar er zijn gelukkig mensen die snappen hoe het voelt.

    xx, Sofie! :D
  • Avatar van Antal
    Antal op 31 oktober 2008
    Hee .

    Ik heb Colitis Ulcerosa. & Dat heb ik nu zo'n 4 jaar , sinds mn 13e dus .
    Ik moet vanmiddag weer naar het ziekenhuis omdat het weer slechter gaat .
    Maar dat komt ook wel weer goed .

    Groetjes .
  • Avatar van Yaelle
    Yaelle op 31 augustus 2009
    Hoi hoi!

    Ik ben nu 11 en net voor ik 11 werd hebben ze ontdekt dat ik Crohn heb.
    Ik heb het nu ongeveer een half jaar.
    Gelukkig gaat het nu heel goed.

    XXies Yaëlle
  • Avatar van IlseSchouten
    IlseSchouten op 31 augustus 2009
    Hoi ik ben 14 jaar.
    en dit jaar is bij mij colitus ulcerosa vastgesteld.
    bij mij is me hele dikke darm aangetast.
    ik hoop dat mijn medicijnen binnenkort snel zullen aanslaan.
    maar de tijd zal het leren.
    ik ben blij dat ze hier nu een website voor hebben dat je temiste met mensen kan praten die hetzelfde hebben.
    veel sterkte iedereen :)
  • Avatar van vlekje123
    vlekje123 op 25 juni 2011
    hi ik heb all van mijn 4 de een ghron darkm onsteking en nu ben ik 11 jaar :P
  • Avatar van Louise
    Louise op 11 juli 2011
    ik ben twaalf jaar, 2 weken geleden hebben ze ontdekt dat ik crohn heb. Maar volgens mij heb ik het al veel langer.Mijn slokdarm,maag,darm en anus zijn aangetast. Ik neem medicatie en ben zodra het vastgesteld was enterale voeding gestart. Maar het was heel vieze voeding (melkachtig), dus heb ik nu een sonde. Die mag er binnen 5 weken uit. Vrijdag word ik geopereerd want ik heb een absesse in mijn endeldarm, ik ben het ziekenhuis echt al beu en ik word gek van al die infuusen en bloednames. Ik heb ondertusse al 8 prikjes gehad. Ik vind het vooral lastig dat ik niets mag eten, maar ja, ik ben blij dat het geneesbaar is !
    Hopelijk genees ik snel!
    VEEL BETERSCHAP IEDEREEN
    xx Louise
    Bericht gewijzigd op maandag 11 juli 2011 19:59
  • Avatar van lePetit
    lePetit op 14 september 2011
    Hallo iedereen!

    Ik had gisteren een dagopname en daar is uitgekomen dat ik ziekte van Chron heb. Het is waarschijnlijk al wat langer aan de gang, maar sinds gisteren in het dus 'officieel'. Ik krijg nu Prednison en Azathioprine. Hebben sommigen van jullie dat ook of niet? Het is allemaal nog nieuw voor me, dus ik hoop dat jullie me konden vertellen hoe jullie er mee omgaan! Sterkte allemaal!

    x Manon
  • Avatar van Jordyvv
    Jordyvv op 5 oktober 2011
    hallo allemaal,

    Ik ben in de zomervakantie erachter gekomen dat ik crohn heb.
    Ben gestart met 6 weken sondevoeding. Toen kom ik gaan opbouwen met eten, maar na twee weken bleek mhet niet goed te gaan.
    Nu zit ik aan de prednison en mijn basis medicijn azatioprine.
    Ik vind het ergste van de prednison dat ik nu zo'n dik gezicht krijg.

    hebben jullie dat ook, of gehad?
    hoelang blijft dat, zo'n dik gezicht.

    groetjes
  • Avatar van lePetit
    lePetit op 11 oktober 2011
    @Jordy

    Hey, ik heb nu een poosje Prednisolon, en ik mag het ook alweer langzaam afbouwen! Ik zit nu op 15 mg en volgende week ga ik alweer over op 5 mg. Dat dikke valt wel mee, tenminste bij mij! Ik ben er echt blij mee en kan die dikte wel gebruiken want ik ben best dun. Heb alleen een vervelende week gehad. 2x onderuit gegaan in de les, dus hup naar Groningen, omdat het aan de medicijnen kan liggen. Had ik een HB van 4,6 en door de medicijnen mocht ik geen ijzerinfuus. Dus heb afgelopen zaterdag een bloedtransfusie gehad, en alles is weer top! Het enige waar ik wel last van heb is een verminderde conditie, het fietsen naar school gaat erg slecht momenteel! Haha. Groetjes.
  • Avatar van krullemientje
    krullemientje op 26 december 2011
    Hoooi nadine,
    ik ben nu 12 en ik kreeg er last van 1 jaar geleden.
    ik heb colitis ulcerosa
    en in maart 2011 hebben ze gevonden dat ik colitis ulcerosa heb.
    dus... dan weet je dat ook :)
  • Avatar van Angela1995
    Angela1995 op 27 december 2011
    Heeeyy

    ik ben 16, en ik heb colitis ulcerosa sinds vorig jaar oktober.

    XX, Angela