Wat vinden jullie van een endoscopie?

  • Avatar van Dina10
    Dina10 op 13 oktober 2013
    Hey! Ik ben Dina en ik heb een paar keer een endoscopie gehad.Dat is dat ze met een dun slangetje met een klein cameraatje eraan in je mond of bibs gaan om te kijken hoe je darmen ervan binnen uitzien.Ik moest een dag van tevoren in het ziekenhuis zijn.Ik mocht 1 dag helemaal niets eten en drinken.Ik moest een vies drankje drinken (tenminste ik vond het vies)maar het lukte niet om te drinken en toen kreeg ik het via een sonde.Toen ik de endoscopie kreeg ,mocht ik zelf kiezen wat ik wou om onder narcose te krijgen te brengen.Ik wou het met een kapje met zuurstof en toen kreeg ik dat.Toen ik van de endoscopie wakker werd was ik een beetje misselijk omdat ik een dag niet had gegeten.Maar de endoscopie viel best mee.Mijn vraag is: Wat vinden jullie van een endoscopie?
    Bericht gewijzigd op zondag 8 december 2013 17:30
  • Avatar van Robbin10
    Robbin10 op 20 oktober 2013
    Goi
  • Avatar van Robbin10
    Robbin10 op 20 oktober 2013
    Hoi
  • Avatar van Dina10
    Dina10 op 20 oktober 2013
    Hoi


    Heey Robbin!
    Heb jij ook weleens een endoscopie gehad?

    Groetjes Dina
    Bericht gewijzigd op zondag 15 december 2013 20:24
  • Avatar van Robbin10
    Robbin10 op 20 oktober 2013
    Nee ik weet niet wat het is
  • Avatar van Dina10
    Dina10 op 20 oktober 2013
    Nee ik weet niet wat het is

    Dat is dat je in slaap word gebracht(meestal met een kapje op)en met zo een slangetje met een klein cameraatje er aan in je bibs gaan en dan in je darmen kunnen kijken.
    Bericht gewijzigd op maandag 25 november 2013 18:15
  • Avatar van Dina10
    Dina10 op 27 oktober 2013
    Nee ik weet niet wat het is

    Dat heb je toch weleens gehad?
    Dat heb je net nog aan me vertelt.
    Bericht gewijzigd op zondag 27 oktober 2013 18:18
  • Avatar van Dina10
    Dina10 op 27 oktober 2013
    [...]
    Dat heb je toch weleens gehad?
    Dat heb je net nog aan me vertelt.
  • Avatar van jamila97
    jamila97 op 7 december 2013
    Wat ik er van vindt zacht gezegd zwaar klote, dus het is een rot onderzoek!!!
  • Avatar van Dina10
    Dina10 op 8 december 2013
    Wat ik er van vindt zacht gezegd zwaar klote, dus het is een rot onderzoek!!!



    Dat snap ik heel erg!
    Het is nooit leuk.
    Maar ja...we kunnen er niets anders tegen doen toch?
    Hoe vaak heb je de Endoscopie al gehad?


    Groetjes Dina
  • Avatar van jamila97
    jamila97 op 9 mei 2014
    ik ben gelukkig hopelijk van de endoscopies af want heb het 3 x gehad en ik vond het zooo niet prettig!!
  • Avatar van Dina10
    Dina10 op 10 mei 2014
    ik ben gelukkig hopelijk van de endoscopies af want heb het 3 x gehad en ik vond het zooo niet prettig!!


    Hey Jamila,

    Fijn weer eens wat van je te horen.:)
    Ik moet 20 mei een endoscoopie.
    Alleen ik vind het niet erg want ik hoef niet de dag ervoor al naar het ziekenhuis te gaan.



    Groetjes!
  • Avatar van jamila97
    jamila97 op 11 mei 2014
    Oh, dat is opzich wel fijn maar het onderzoek zelf was ik er niet zeg maar, als ik wakker werd had ik gwn pijn en voelde ik dat er wat is gebeurd als je begrijpt wat ik bedoel!
    Bericht gewijzigd op maandag 12 mei 2014 11:39
  • Avatar van Dina10
    Dina10 op 12 mei 2014
    Oh, dat is opzich wel fijn maar het onderzoek zelf was ik er niet zeg maar, als ik wakker werd had ik gwn pijn en voelde ik dat er wat is gebeurd als je begrijpt wat ik bedoel!



    Hey Jamila,

    Ja begrijp ik heel erg.
    Zo'n onderzoek is nooit leuk.
    Mijn uitslagen waren goed.:)
    Bericht gewijzigd op zaterdag 7 juni 2014 10:43
  • Avatar van xManon
    xManon op 11 juni 2014
    Ik heb meedere keren een endoscopie gehad. Een keer om te kijken of ik ziekte van Crohn had en daarna nog 3 keer om te kijken waar mijn vernauwing zich schuil houdt. Omdat ze niet bij de plek kunnen komen hebben ze het de andere keren op andere manieren geprobeerd maar niks is tot nu toe gelukt. Mijn dokter wil nu een nieuwe MRI, omdat de oude blijkbaar niet goed is, en dan kijken we hoe we nu verder gaan. Heb ik geen zin in :(
  • Avatar van Dina10
    Dina10 op 12 juni 2014
    Ik heb meedere keren een endoscopie gehad. Een keer om te kijken of ik ziekte van Crohn had en daarna nog 3 keer om te kijken waar mijn vernauwing zich schuil houdt. Omdat ze niet bij de plek kunnen komen hebben ze het de andere keren op andere manieren geprobeerd maar niks is tot nu toe gelukt. Mijn dokter wil nu een nieuwe MRI, omdat de oude blijkbaar niet goed is, en dan kijken we hoe we nu verder gaan. Heb ik geen zin in :(


    Hey Manon,

    Was je door de endoscopie erachter gekomen dat je crohn had?
    Ik snap best dat je daar geen zin in hebt,dat heb ik ook altijd.
    Maar ja...het moet hé,het is alleen maar beter niet zo leuk.
    Hoelang heb je Crohn nu al?



    Groetjes Dina
  • Avatar van xManon
    xManon op 12 juni 2014
    [...]

    Hey Manon,

    Was je door de endoscopie erachter gekomen dat je crohn had?
    Ik snap best dat je daar geen zin in hebt,dat heb ik ook altijd.
    Maar ja...het moet hé,het is alleen maar beter niet zo leuk.
    Hoelang heb je Crohn nu al?



    Groetjes Dina


    Hoi Dina,

    Ik ben op een gegeven moment door mijn huisarts doorverwezen met al mijn klachten, omdat mijn broertje toen op dat moment ook al Crohn had ging er een lichtje branden. Door middel van de Endoscopie is toen ontdekt dat ik Crohn had. Destijds was het 2011, dus ik heb het nu al zo'n 3 jaar!

    Liefs!
  • Avatar van Dina10
    Dina10 op 13 juni 2014
    [...]

    Hoi Dina,

    Ik ben op een gegeven moment door mijn huisarts doorverwezen met al mijn klachten, omdat mijn broertje toen op dat moment ook al Crohn had ging er een lichtje branden. Door middel van de Endoscopie is toen ontdekt dat ik Crohn had. Destijds was het 2011, dus ik heb het nu al zo'n 3 jaar!

    Liefs!


    Hoi Manon,

    O dus het komt een beetje in de familie voor bij jullie?
    Weet jij nog hoe het voelde toen je nog 'normaal' leefde?
    Ik heb het nu volgens mij al 4,5 jaar of langer.
    K'hoop snel wat van je te horen.:)



    xxx Dina
  • Avatar van xManon
    xManon op 17 juni 2014
    [...]

    Hoi Manon,

    O dus het komt een beetje in de familie voor bij jullie?
    Weet jij nog hoe het voelde toen je nog 'normaal' leefde?
    Ik heb het nu volgens mij al 4,5 jaar of langer.
    K'hoop snel wat van je te horen.:)



    xxx Dina


    Hoi Dina,

    Eigenlijk komt het helemaal niet in onze familie voor. Alhoewel een tante van mij op het moment getest wordt of ze Crohn o.i.d. heeft. Maar eigenlijk komt het niet voor. Een leuke vraag die je stelt, ik heb het daar met de dokter over gehad. Sinds ik mijn medicijnen heb weet ik een beetje hoe het is om me normaal te voelen. Ik heb Crohn eigenlijk al heel lang, maar het is pas sinds 3 jaar vastgesteld en ik heb me altijd ziek, zwak en misselijk gevoeld. Ik kan me niet meer herinneren of ik me ooit wel eens echt goed 'goed' heb gevoelt snap je? En jij?

    Liefs!
  • Avatar van Dina10
    Dina10 op 18 juni 2014
    [...]

    Hoi Dina,

    Eigenlijk komt het helemaal niet in onze familie voor. Alhoewel een tante van mij op het moment getest wordt of ze Crohn o.i.d. heeft. Maar eigenlijk komt het niet voor. Een leuke vraag die je stelt, ik heb het daar met de dokter over gehad. Sinds ik mijn medicijnen heb weet ik een beetje hoe het is om me normaal te voelen. Ik heb Crohn eigenlijk al heel lang, maar het is pas sinds 3 jaar vastgesteld en ik heb me altijd ziek, zwak en misselijk gevoeld. Ik kan me niet meer herinneren of ik me ooit wel eens echt goed 'goed' heb gevoelt snap je? En jij?

    Liefs!


    Hoi Manon,

    Ik kan me ook echt niet meer herinneren wanneer ik de ziekte niet had en ik me echt goed voelde.Maar gelukkig gaat het nu ook heel goed.;)Ik was redelijk jong toen ik klachten kreeg.Ik was ongeveer 5(bijna 6).Dan is het ook niet zo gek dat ik me niet echt iets herinner.Ik ben nu al 10.


    xxx Dina
  • Avatar van Kimberly1
    Kimberly1 op 13 november 2014
    Hoi ik ben Kimberly , ik ben 12 jaar en heb toevallig gisteren een endoscopie gehad het vervelende was leeg lopen ik moest het via een slangetje die door mijn neus naar mijn maag ging, naar de endoscopie had ik keel pijn en nu is het een beetje erger geworden en heb ook veel spier pijn nu maar verder is de buikpijn een beetje gezakt en ze hebben een monstertje van mijn darmen gepakt en onderzoeken ze nu ik heb de ziekte van crohn van mijn slokdarm tot darmen dit kreeg ik gister pas te horen
    groetjes Kimberly
  • Avatar van Dina10
    Dina10 op 14 november 2014
    Hoi ik ben Kimberly , ik ben 12 jaar en heb toevallig gisteren een endoscopie gehad het vervelende was leeg lopen ik moest het via een slangetje die door mijn neus naar mijn maag ging, naar de endoscopie had ik keel pijn en nu is het een beetje erger geworden en heb ook veel spier pijn nu maar verder is de buikpijn een beetje gezakt en ze hebben een monstertje van mijn darmen gepakt en onderzoeken ze nu ik heb de ziekte van crohn van mijn slokdarm tot darmen dit kreeg ik gister pas te horen
    groetjes Kimberly


    Hey Kimberly,

    Ik ben Dina en ik ben 10 jaar.Ja,ik snap het.Ik heb ook heel vaak een endoscopie gemoeten,en het is zo'n stom onderzoek.Ik vind het echt het allervervelendste met die sonde in je neus...:(Ik heb ook Crohn.Nu heb ik dat al 5 jaar(sinds het begin van mijn 6de).Maar het is pas vorig jaar ontdekt dat ik crohn had.Beterschap nog.Hoop snel wat te horen van je.
    xxx
  • Avatar van chiara_369
    chiara_369 op 3 juli 2015
    Ik vond het opzich niet zo erg. Het slangetje voelde wel zo vervelend als praatte
    Bericht gewijzigd op donderdag 6 augustus 2015 23:03
  • Avatar van Dina10
    Dina10 op 29 juli 2015
    Ik vond het opzich niet zo erg. Toen ik wakker werd moest ik wel heel dringend naar het toilet maar ik kon zelf nog niet opstaan omdat ik nog te moe was.



    Oh oké.Moet je vaak een endoscopie of valt dat mee?
  • Avatar van Freddyy
    Freddyy op 5 augustus 2015
    Ik heb 2 keer een endoscopie gehad, en ik vins het eigenlijk niet erg, want ik merk er toch niks van. Het is alleen lastig om over te praten met vrienden
  • Avatar van Dina10
    Dina10 op 14 augustus 2015
    Ik heb 2 keer een endoscopie gehad, en ik vins het eigenlijk niet erg, want ik merk er toch niks van. Het is alleen lastig om over te praten met vrienden


    Gelukkig! :)Nou ja bij iedereen verschilt het.
    Somigge vinden het juist fijn om erover te
    praten,en anderen juist niet.Ik zelf vind
    het wel fijn om erover te praten met
    mijn vrienden.:) Maar ja,als jij dat
    niet fijn vind begrijp ik dat wel hoor.;)