Coeliakie sinds?

  • Avatar van xxxxxx1
    xxxxxx1 op 8 februari 2006
    Wanneer is by jullie coeliakie vastgesteld? :roll:

    By my voriig jaar nOvember!
    ;)
  • Avatar van o0lisa0o
    o0lisa0o op 8 februari 2006
    Hejj.. so.. da's ok nog niet zo lang.. Pf.. ik was anderhalf toen het werd vastgesteld.. dus.. ik ken niet anders, en ik ben 't gewend... wel balen voor je.. pf.. Nja.. kus
  • Avatar van Melissa
    Melissa op 8 februari 2006
    ja bij mij was dat ook zo maar ik was 1 jaar dus ben ook niet anders gewend. :)
  • Avatar van Sannai
    Sannai op 29 maart 2006
    ik was 8 maand! toen wisten ze nog niet zeker wat ik had omdat het nog niet zoveel voor kwam in nederland maar ze hadden toen al wel een vermoeden dat het coeliakie was.
  • Avatar van hoi263
    hoi263 op 31 maart 2006
    Ik was 1 jaar. Dus heb eigenlijk me hele leven al.
  • Avatar van karretje
    karretje op 2 april 2006
    hallo :D

    ik was toen het ontdekt was 1 1/2 jaar. Maar ik had het m'n hele leven al. Eigelijk wel ok, anders dan weet je al hoe het smaakt, en hoe lekker het is. Ik heb dat niet omdat ik het nog niet heb gegeten. alleen toen ik 1 was, maar dat kan ik niet meer herinneren. 8) :roll:

    Kuszz karretje
  • Avatar van Tal
    Tal op 25 april 2006
    Ik was 2 jaar toen het werd ontdekt, dus kweet ook niet beter;)
    Nou, kwens je veel sterkte, hopelijk wen je er snel aan!
  • Avatar van xxxxxx1
    xxxxxx1 op 14 mei 2006
    Dnkjewel, ja ik ben al beetje aan het wennen maar het blijft wel moeilijk. ik weet hoe alles smaakt enzo wat ik niet mag, en ik weet dan ook wat ik super lekker vind. mr dat mag ik dan weer niet :( mr genoeg dingen die ik wel mag. maar het is wel ff wennen ja.

    -x-
  • Avatar van lucianne
    lucianne op 17 juni 2006
    ik heb het al vanaf mijn 1e jaar en ik zal in contact willen komen via msn voor de mensen die ook coeliakie hebben.!! mijn msn adres is: annegeddes_girl@hotmail.com

    dOeiii
  • Avatar van miloutje
    miloutje op 28 juni 2006
    Heeyy!
    Ik was 10 jaar :O
    Ik weet dus ook nog hoe alles smaakt enzo :?
    Ik was al m'n hele leven ziek doordat ik gewoon brood at enzoo :|
    Noujaa doeg xx
    [/i]
  • Avatar van J0j0tjuh
    J0j0tjuh op 18 juli 2006
    hallo allemaal,

    bij mij op mijn 11e ;)

    groetjes joyce
  • Avatar van katinkater
    katinkater op 13 april 2007
    Heey!
    Ik was 1 toen dit bij mij werd vast gesteld
    dus ik ben er wel aan gewend :D
    Maar bij degene die coeliakie pas 1 of 2 jaar hebben ofzo is dat niet echt heel vervelend omdat je opeens heel veel niet meer mag?
    Kus :)
    Katinka
  • Avatar van willemijn
    willemijn op 21 april 2007
    heey..!!
    coeliakie werd bij mij pas vorig jaar vastgesteld... ;)
    groetjes... :D
  • Avatar van Adejong
    Adejong op 24 mei 2007
    Ik was 7.... :) (nu 18 )
  • Avatar van J0j0tjuh
    J0j0tjuh op 20 juni 2007
    Heey!
    Ik was 1 toen dit bij mij werd vast gesteld
    dus ik ben er wel aan gewend :D
    Maar bij degene die coeliakie pas 1 of 2 jaar hebben ofzo is dat niet echt heel vervelend omdat je opeens heel veel niet meer mag?
    Kus :)
    Katinka


    ja, ik vind dat persoonlijk heel vervelend, want ik weet nog precies hoe alles smaakt enzo
  • Avatar van Nina444
    Nina444 op 3 juli 2007
    ik was 9 ben nu 10!
  • Avatar van houssnia
    houssnia op 16 oktober 2007
    ik wat toen 13 ( nu 16)
  • Avatar van Adejong
    Adejong op 18 oktober 2007
    Ik was 7 (Ben nu 19) :)

    //edit: Hmmz had ik al eerder gezegd , toen ik nog 18 was zie ik nu :P
  • Avatar van willemijn
    willemijn op 21 november 2007
    Ik was 11 toen het ontdekt werd.:Shock:
    Ik ben nu 13.
  • Avatar van Yasmina__
    Yasmina__ op 8 maart 2008
    Ik heb het pas te horen gekregen 2 weken geleden. :cry: lig nu nog in het ziekenhuis omdat ze denekn dat ik ook nog andere darmziektes heb. Jammer genoeg dus vind het wel klote en ook omdat ik nog gewoon preies hoe alles smaakt. :(
  • Avatar van xxxxxx1
    xxxxxx1 op 13 mei 2008
    Ik heb het pas te horen gekregen 2 weken geleden. :cry: lig nu nog in het ziekenhuis omdat ze denekn dat ik ook nog andere darmziektes heb. Jammer genoeg dus vind het wel klote en ook omdat ik nog gewoon preies hoe alles smaakt. :(


    Sterkte meid,

    ik weet ook nog hoe alles smaakt.
    echt erg is dat,soms wil je gewoon iets nemen wat je ECHT zo lekker vind.
    en dan ken t gewoon niet, :?
    Maarja gelukkig zijn er wel veel vervangende producten..

    Liefffs.
  • Avatar van Kaya
    Kaya op 10 mei 2011
    ik wat 10 toen het bij mij werd vast gestels

    ik ben nu 15 en ik vind het nog steeds moeilijk om te zien op een verjaardag dat iedereen van die heerlijke taart een en ik daar zit met me zelf gefabriceerde "taartje"


    maar ja het went!!!!!!!
  • Avatar van charojansen21041997
    charojansen21041997 op 4 juni 2011
    hallo
    En ik heb nu volgens mij al bijna 3 jaar coeliakie
    En ik kan er goed mee leven

    Groetjes Van Charo Jansen
    Bericht gewijzigd op zaterdag 4 juni 2011 20:13
  • Avatar van Tessaseunis
    Tessaseunis op 12 juli 2011
    Ik was 3 jaar toen ze het ondekte Ben nu 18
  • Avatar van Suusiee
    Suusiee op 27 november 2011
    Heey
    Bij mij hadden ze het pas bij mijn 5de ondekt en lag heel vaak in het ziekenhuis maar ze wisten het steeds niet ik had het eigelijk al van af mijn geboorte!
    Doei xxxxjess
  • Avatar van aukem28
    aukem28 op 27 november 2011
    toen ik 1 was (nu 13), dus eigenlijk mijn hele leven al
    Bericht gewijzigd op zondag 27 november 2011 15:33
  • Avatar van shano
    shano op 2 december 2011
    He he allemaal,
    bij mij hebben ze het Augustus 2011 ondekt voor mij is het vervelend,want ik heb al noten,pinda,honden,katten,boom&graspollen,astma,konijnen en cavia allergieen.


    Gr.Shano
  • Avatar van ladyme13
    ladyme13 op 9 december 2011
    bij mij in mei 2011 .....
    ik ben dus nog een beginner............... ;)
  • Avatar van Minke
    Minke op 23 december 2011
    Ik sinds oktober 2008 denk ik, weet ik niet precies meer. Het lijkt al alsof ik het heel lang heb en ik nooit anders gewend ben =P.
  • Avatar van phylene
    phylene op 24 december 2011
    heey
    ik heb coeliakie vanaf 2003 toen was ik 6 jaar, dus dat is al best een tijdje.

    groetjes phylene
    Bericht gewijzigd op zaterdag 24 december 2011 17:07
  • Avatar van Jetske
    Jetske op 1 januari 2012
    Hoi,
    Ik weet het al sinds ik 4 was. Ik was altijd heel ziek en omdat mijn moeder mij zo zielig vond gaf ze me heel lekkere koeken. Ik at ze heel veel maar er zat gluten in. Niet slim dus :(. We wisten toen nog niet dat ik het had maar toen we het wisten kreeg ik die koeken niet meer dus.:(
    Doei.
  • Avatar van Youssraa
    Youssraa op 2 januari 2012
    Heey,,
    ik heb het al 12 jaar:P
    toen ik pas 1 jaar was is het ontdekt! heel gedoe was het!
    nu ben ik eraan gewent(een beetje dan;))
  • Avatar van willeke000
    willeke000 op 20 januari 2012
    ik heb het al 10 jaar (A) duss 2001
  • Avatar van Gina
    Gina op 28 februari 2012
    Wanneer is by jullie coeliakie vastgesteld? :roll:

    By my voriig jaar nOvember!
    ;)

    bij mij toen ik twee jaar was.
  • Avatar van GeraGerrits
    GeraGerrits op 2 maart 2012
    Hallo allemaal,

    ik was net 6 toen ze het ontdenkt hadden.
    daarvoor was ik eigenlijk altijd ziek en moe.
    daardoor heb ik van mijn 1-5 heel veel in het ziekenhuis gelegen enzo!!

    maar nu ben ik eigenlijk niet anders meer gewend.
    ik kan sommige smaken opzich nog wel vaag herrinneren, maar ik zal het niet nemen.
    soms dan loop ik ergens en dan ruikt het echt super lekker, en dan denk ik altijd: 'mog ik nog maar gluten'. maar ja, helaas!

    hebben jullie er geen last van op school???

    Kuzzzzz
  • Avatar van Suusiee
    Suusiee op 4 mei 2012
    ik heb het sinds mijn 6e want ze hadden het heel laat ondekt en ik had ook in het ziekenhuis gelegen omdat het heel slecht met mij ging

    xxx Suus
  • Avatar van Jayda
    Jayda op 8 juni 2012
    Jayda was net 2 toen we erachter kwamen dat ze coeliakie had.. Dat was in augustus 2011.. Bijmj werd het in september 2011 vastgesteld.. Ik was toen net 30...... Tja,dat is even flink slikken... Maarben blij voor Jayda dat we het samen kunnen doen ... Dat maakt het net wat makkelijker...
  • Avatar van LisanneB
    LisanneB op 8 juli 2012
    Toen het bij ontdekt werd was ik net negen jaar, daarvoor wel al veel gedokterd. Ik weet het nu dus ongeveer 2,5 jaar.
  • Avatar van Jessicatjuu
    Jessicatjuu op 9 juli 2012
    bij mij was het nu 7maanden geleden op mn 15e..en nog steeds 15, valt me wel op dat bij iedereen het vrij wel bij de geboorte is ondekt bij mij duurde het maanden voor ze vast stelde dat ik echt coeliakie had ;s Best balen maar idd het is enorm wennen vaak heb je wel nijging om tussen door nog is was te snoepen ;p
  • Avatar van Jiorgos
    Jiorgos op 14 juli 2012
    1.5 jaar geleden ongeveer weet niet meer precies wanneer.
  • Avatar van Do0292
    Do0292 op 3 september 2012
    Officieel sinds een telefoontje van twee uur geleden.
  • Avatar van katrijntjee
    katrijntjee op 15 augustus 2013
    sinds ik 4 jaar ben :S
  • Avatar van Ethel
    Ethel op 15 augustus 2013
    Bij mij is het ontdekt toen ik baby was, dus onder een jaar... Op mijn 14de ongeveer heb ik er de brui aan gegeven omdat ik op mijn 10de ongeveer testen moest doen die heel moeilijk verliep, dus mocht ik van de dokter als "test" 2 maanden alles eten... Feest dus ;)
    Daarna was het steeds van; toe mama please, nog 1 keertje en daarna gedaan... Dus op mijn 14de had ik besloten niet meer te dieten omdat ik er ook geen last van ondervond... Op mijn 17de toch maar bloed laten nemen en bleek dat de coeliakie verdwenen was.
    Ik eet nu al bijna 20 jaar gewoon, maar sinds 2 weken heb ik mijn jongste dochter van 5,5jaar bloed laten afnemen omdat die steeds kloeg van buikpijn. En ja, ze heeft coeliakie... Zware klap voor mij. Ze heeft al een biopsie laten doen en mijn oudste dochter van 7,5jaar en ikzelf hebben ook bloed laten nemen. Resultaat volgt nog. Heb nu echt schrik dat ik het ook terug heb en bij mijn oudste dochter heb ik een genetische test laten uitvoeren om te weten of zij het ooit nog gaat krijgen of nooit. Spannend alleszinds.
    De jongste dochter vat het nog heel goed op alhoewel ze het soms moeilijk heeft als de grote zus iets mag en zij niet, maar ik los dat op door haar eigen koekjes of dergelijke te geven. Heb ook besloten om meer fruit in te lassen, is goedkoper en gezond ook. Ik heb wel al mijn moed moeten bijeen rapen en uit te leggen aan mijn partner hoe en wat het allemaal inhoud...
    Ik wacht dus vol ongeduld om onze resultaten....
  • Avatar van felientje
    felientje op 27 augustus 2013
    bijn mijn dochtertje met 17 maanden, terwijl ze met 7 maand al getest was op dr bloed, omdat alle symptomen richting coeliakie wezen. Bloed was echter negatief, maar na veel onderzoek bleek het toch coeliakie.
  • Avatar van Kusjes
    Kusjes op 17 oktober 2013
    Sinds mijn 7e, ben nu 18
  • Avatar van maritjuhhx
    maritjuhhx op 21 april 2014
    Misschien een beetje late reactie...
    Toen ik anderhalf was is er coeliakie bij mij geconstateerd en nu ben ik 12 jaar!
  • Avatar van OhMyEva
    OhMyEva op 24 april 2014
    Toen ik geboren was.
  • Avatar van lies99
    lies99 op 4 juni 2014
    Toen ik bijna 4 was
  • Avatar van Roesjadmin
    Roesjadmin
    op 5 juni 2014
    Bij mij is het ontdekt toen ik baby was, dus onder een jaar... Op mijn 14de ongeveer heb ik er de brui aan gegeven omdat ik op mijn 10de ongeveer testen moest doen die heel moeilijk verliep, dus mocht ik van de dokter als "test" 2 maanden alles eten... Feest dus ;)
    Daarna was het steeds van; toe mama please, nog 1 keertje en daarna gedaan... Dus op mijn 14de had ik besloten niet meer te dieten omdat ik er ook geen last van ondervond... Op mijn 17de toch maar bloed laten nemen en bleek dat de coeliakie verdwenen was.
    Ik eet nu al bijna 20 jaar gewoon, maar sinds 2 weken heb ik mijn jongste dochter van 5,5jaar bloed laten afnemen omdat die steeds kloeg van buikpijn. En ja, ze heeft coeliakie... Zware klap voor mij. Ze heeft al een biopsie laten doen en mijn oudste dochter van 7,5jaar en ikzelf hebben ook bloed laten nemen. Resultaat volgt nog. Heb nu echt schrik dat ik het ook terug heb en bij mijn oudste dochter heb ik een genetische test laten uitvoeren om te weten of zij het ooit nog gaat krijgen of nooit. Spannend alleszinds.
    De jongste dochter vat het nog heel goed op alhoewel ze het soms moeilijk heeft als de grote zus iets mag en zij niet, maar ik los dat op door haar eigen koekjes of dergelijke te geven. Heb ook besloten om meer fruit in te lassen, is goedkoper en gezond ook. Ik heb wel al mijn moed moeten bijeen rapen en uit te leggen aan mijn partner hoe en wat het allemaal inhoud...
    Ik wacht dus vol ongeduld om onze resultaten....


    Ha ethel,
    Hoe is dit verhaal eigenlijk afgelopen?
    Wat was de uitslag van de testen?
    en hoe reageerde je partner?
    Ben wel benieuwd...
    Groetjes!

    Roesja
    Bericht gewijzigd op donderdag 5 juni 2014 10:04
  • Avatar van Roesjadmin
    Roesjadmin
    op 5 juni 2014
    Ha ethel,
    Hoe is dit verhaal eigenlijk afgelopen?
    Wat was de uitslag van de testen?
    en hoe reageerde je partner?
    Ben wel benieuwd...
    Groetjes!

    Roesja
  • Avatar van cat
    cat op 18 juni 2014
    Ik heb sinds mijn 6de wist ik dat ik coeliakie heb. Ik ben nu 13
    Ik weet niet hoe alles nog smaakt maar ik denk lekker
  • Avatar van SuzannePowahh
    SuzannePowahh op 20 juli 2014
    Ik heb coeliakie sinds mn vijfde en ik ben nu 11 en ik vind glutenvrij vervelend. soms is het ook wel leuk om het te hebben
  • Avatar van OhMyEva
    OhMyEva op 5 februari 2015
    Ik heb sinds men geboorte. x
  • Avatar van lies99
    lies99 op 15 maart 2016
    Ik was ong 4 jaar
  • Avatar van coeliakiegirl12345
    coeliakiegirl12345 op 22 maart 2016
    ik was 11 ik ben nu12
  • Avatar van Sara32
    Sara32 op 8 mei 2016
    Ik was 7, ik ben nu bijna 13 (in juni).
  • Avatar van Kattenmeid
    Kattenmeid op 6 januari 2018
    Ik heb de diagnose op m'n 9e een week voor kerstmis? gekregen!? Maar waarschijnlijk heb ik het sinds mijn geboorte.
  • Avatar van Mika1
    Mika1 op 14 april 2018
    Ik weet hey sinds een paar dagen. Ik ben 17