Insulinepomp

  • Avatar van lisaax
    lisaax op 27 juli 2014
    Hee!

    Het gaat de laatste tijd niet zo goed met mijn bloedsuikerspiegel. Ik zit er dus over na te denken om over te stappen op de pomp. Zelf weet ik er niet zoveel van af ookal heb ik natuurlijk wel informatie gezocht op internet enzo maar ik vroeg me af wat jullie ervaringen ermee waren en wat voor voor- en nadelen eraan zitten.
    Ik wil misschien de Veo insulinepomp nemen. Iemand die hier ervaring mee heeft? Is er ook iemand die ervaring heeft met de continue-glucosemonitoring?

    Alvast bedankt!
    X Lisa
    Bericht gewijzigd op zondag 27 juli 2014 13:02
  • Avatar van britney
    britney op 5 augustus 2014
    heeei,

    ik heb geen ervaring met de veo insulnepomp en de continueglucosemeter. wel heb ik ervaring met de omnipod. dat is een draadloze pod die je 1 keer in de 3 dagen inschiet.er zit geen slangetje aan. het enige wat je hebt is een soort afstandsbediening waarmee je je pod kan bedienen. ik persoonlijk ben megablij met mijn pomp. ik heb de pomp bijna een jaar en ik denk er nog steeds hetzelfde over als aan het begin.

    de voordelen (persoonlijk):
    - je bent veel vrijer
    - je hoeft maar 1 keer in de 3 dagen de pomp in te schieten dan 4 á 5 keer op een dag spuiten
    - in 1 minuut heb je al gebolusd
    - je hoeft alleen de koolhydraten in te voeren en aan de hand van de koolhydraten, insuline nog in je lijf en je waarde rekent hij zelf uit hieveel je moet bolussen (ik weet niet of dit bij alle pompen is)
    - je kan eten wanneer je wilt en zoveel je wilt

    nadelen:
    - soms doet het zeer als je de pomp inschiet (maar spuiten doet soms ook zeer)


    al met al ik ben er heel erg op vooruit gegaan en ben er heel blij mee!

    groetjes britney
  • Avatar van lisaax
    lisaax op 8 augustus 2014
    Hee dankjewel voor je berichtje!