Zijn jullie bang voor de operaties?

  • Avatar van Shanon
    Shanon op 25 juli 2008
    :D Heej ,, ik ben shanon 12 jaar en weet sinds een paar maanden dat ik ziekte van Crohn heb ,, ik ben nog niet geopereerd om een stukje van me darm wegtehalen ofzo , mijn vraag is of jullie dat wel hebben gehad enzo ja hoe was dat ?
  • Avatar van IlseSchouten
    IlseSchouten op 31 augustus 2009
    Heey ik ben ilse :D
    ik ben 14 jaar en dit jaar is vastgesteld dat ik colitus ulcerosa heb.
    ik hoop dat ik nooit een operatie hoef. dat het met medicijnen wel wil.
    maar wie weet misschien moet het ooit. ik ben niet bang voor operaties.
    maar heb gehoord dat je dan een stoma krijgt :O. en daar zit ik dan best wel tegen op :?
  • Avatar van vlekje123
    vlekje123 op 7 juli 2011
    hallo ik ben jennifer en ik ben 11 jaar ik ben nooit geopereerd aan mijn darmen maar ze hebben wel 3 keer darm onderzoek gedaan en toen moest ik ondernakozen maar mijn vriendin van school heeft dat wel een keertje gedaan en heeft nu een stoma :(




    gr.jennifer :)
    Bericht gewijzigd op donderdag 7 juli 2011 20:52
  • Avatar van Louise
    Louise op 11 juli 2011
    Ik word vrijdag geopereerd aan mijn endeldarm/anus, natuurlijk heb ik wel schrik maar het gaat mij genezen en alles is onder narcose dus valt het wel mee. Ik heb het er wel voorover want met zo'n pijn leven is ook niet leuk. Ik zou er wel echt alles voor doen om geen stoma te hoeven!! Ik heb wel schrik,maar ik heb liever dat dan een stoma

    groetjes louise
  • Avatar van lePetit
    lePetit op 14 september 2011
    He, ik ben Manon en ik ben 16 jaar. Ik heb gisteren een dagopname in het UMCG gehad. Ik moest eerst helemaal leeg, en daarvoor moest ik Picoprep drinken, en dat smaakt naar sinaasappelsap. Dus voor de mensen die Picoprep moeten drinken: het is niet vies, zolang je het maar in 1 x opdrinkt. :D In ieder geval, ik heb om half 2 mijn kijkoperatie gehad. Ik krijg allemaal plakkertjes en dingetjes, en een infuus waar de narcose in gespoten werd. Die voelde ik maar halverwege mijn arm komen en toen was ik weg. Je krijgt ook nog een kapje met zuurstof als het goed is, maar daar is ook niks engs aan. Gewoon relaxen. En bij wijze van spreke werd ik na 5 minuten wakker, terwijl er al een uurtje voorbij was. Dus nergens om bang voor te zijn! De uitslag was wel vervelend, want ik heb de ziekte van Chron. :(

    x Manon