Reizen en diabetes

  • Avatar van Thom
    Thom op 29 mei 2012
    Hi!

    Ik ben Thom, 22 jaar en ik heb sinds 2 jaar diabetes type 1.
    Reden waarom ik mij ingeschreven heb en hier een kort berichtje plaats is omdat ik op zoek ben naar informatie, en dan specifiek van mensen die ervaring hebben met de combinatie reizen en diabetes.

    Voordat ik diabetes kreeg was ik een fanatieke backpacker en denk dat ik er inmiddels klaar voor ben om die passie weer op te pakken (want als je na 20 jaar gezond zijn opeens met diabetes rondloopt is dat wel even wennen).
    Dat betekent dat ik binnen een half jaar weer voor langere tijd weg hoop te zijn.
    Het betreft dus niet een kleine vakantie of een reis van 6 maanden, maar een reis van minimaal 1,5 jaar.

    Ik zou graag in contact komen met iemand die hier ervaring mee heeft en die ik even mag lastig vallen voor wat praktische tips, maar ook bijv. verzekeringtechnische vragen.

    Kan iemand mij hiermee helpen of mij vertellen hoe ik dit het best kan aanpakken?

    Via het ziekenhuis zijn er geen mensen bekend die langer dan een jaar zijn weggeweest.
    Er zijn wel mensen die enkele maanden hebben gereisd, maar de moeilijkheid zit 'm juist in die lange periode.
    Ik hoop dat iemand mij hier op weg kan helpen.

    Fijne avond!
    Thom
  • Avatar van Katrijn23
    Katrijn23 op 31 mei 2012
    Wow Thom, klinkt ongelooflijk spannend.

    Ik kan je helaas maar een klein beetje raad geven. Want mijn reiservaringen waren max 2md (helaas...).

    Maar wat ik je toch even wil meegeven:
    -Alle producten van NovoNordisk (vb novarapid) zijn niet te verkrijgen in het Midden-Oosten (Deens bedrijf, en met die cartoonheisa van een paar jaar geleden zijn ze geen vriendjes meer)
    -Om alles koel te houden (wat soms best wel moeilijk is als je op stap bent met de rugzak) gebruikte ik tasjes van Frio. Echt wel handig, en ook weer niet zo onpraktisch groot.

    Verder wens ik je een fantastische reis! Gaat zalig worden.

    Groetjes,
    Katrijn23 (23j, sinds 19de DMT1)
  • Avatar van Thom
    Thom op 24 juni 2012
    Wow Thom, klinkt ongelooflijk spannend.

    Ik kan je helaas maar een klein beetje raad geven. Want mijn reiservaringen waren max 2md (helaas...).

    Maar wat ik je toch even wil meegeven:
    -Alle producten van NovoNordisk (vb novarapid) zijn niet te verkrijgen in het Midden-Oosten (Deens bedrijf, en met die cartoonheisa van een paar jaar geleden zijn ze geen vriendjes meer)
    -Om alles koel te houden (wat soms best wel moeilijk is als je op stap bent met de rugzak) gebruikte ik tasjes van Frio. Echt wel handig, en ook weer niet zo onpraktisch groot.

    Verder wens ik je een fantastische reis! Gaat zalig worden.

    Groetjes,
    Katrijn23 (23j, sinds 19de DMT1)



    Bedankt Katrijn, ben inmiddels al goed op weg....jammer dat dit niet echt een drukbezochte plek is...