contact met mensen met diabetes

  • Avatar van Kiyomi
    Kiyomi op 4 april 2016
    Ik heb sinds kort diabetes en heb nog niemand ontmoet die het ook heeft, waardoor k me vaak best alleen voel. Ook omdat mensen zonder diabetes me vaak niet of verkeerd begrijpen. Ik zou graag met iemand kunnen praten die het ook heeft.
    Ik hoop gauw iets van iemand te horen
  • Avatar van Roesjadmin
    Roesjadmin
    op 7 april 2016
    Ha Kiomy,
    Er zijn hier op de cyberpoli heel veen kinderen en jongeren met diabetes waar je mee in contact kan komen. je vind ze ook met de vriendenzoeker. En in het ledenoverzicht kun je ook anderen uitzoeken en een bericht sturen.
    Succes!
    Groetjes, Roesja
  • Avatar van Anne_jmv
    Anne_jmv op 4 mei 2016
    Hoihoi!

    Gisteren is duidelijk geworden dat ik diabetes type 1 heb. Ik moet het allemaal nog over me heen laten komen, maar het lijkt me fijn om contact te hebben met iemand die hetzelfde doormaakt.

    Heel veel groetjes,
    Anne
  • Avatar van BeaudeB
    BeaudeB op 6 mei 2016
    Hoi Anne,

    Het is inderdaad niet niks de diagnose te krijgen van Diabetes Type 1. Ik heb hetzelfde sinds mijn 4,5e jaar. Hoe oud ben je nu?

    Met vriendelijke groeten,

    Beau
    Bericht gewijzigd op vrijdag 6 mei 2016 14:45
  • Avatar van Anne_jmv
    Anne_jmv op 6 mei 2016
    Hoi Beau!
    Ik ben nu 17 jaar. En jij?
    Lijkt me heftig om hier al vanaf zo'n jonge leeftijd mee rond te lopen.

    Groetjes,
    Anne
  • Avatar van Sandra74
    Sandra74 op 6 juni 2016
    Hallo
    Ik ben de mama van een 15-jarige dochter met type 1. Het is niet makkelijk om goede waarden vol te houdeb en hierdoor is ze veel vermoeid, heeft ze nergens zin in, gaan haar schoolresultaten achteruit ... Ik zou ze willen aanmoedigingen met jullie te praten om hier steun uit te putten om haar suiker beter onder controle te krijgen... Weten jullie hoe ik dit best aanpak? Ook zou ik graag met ouders van tieners in contact komen ! Hopelijk tot gauw
  • Avatar van Tinder46
    Tinder46 op 2 juli 2016
    Hallo,

    Ik heb sinds 2 jaar type 1 waarschijnlijk uitgebroken door een keel ontsteking. Ook ben ik vanaf mijn geboorte reuma patiënt. Zowel chronisch en de fibromialgy. Ik ben nu 23 werk in de zorg en werk met liefde en plezier graag zou ik af en toe ook mijn frustraties willen delen omdat in mijn omgeving ook niemand heb die hetzelfde meemaakt als ik ?

    Groetjes Ellen
  • Avatar van Anne_jmv
    Anne_jmv op 4 juli 2016
    Hoi Sandra!
    Er zijn genoeg mogelijkheden! Je dochter kan nog mee op diabeteskamp vanuit Sugar kids. Verder past ze qua leeftijd bijna binnen JONG met diabetes, zij hebben een fijne facebookgroep. Zelf zit ik ook nog in een hele gezellige whatsappgroep met anderen met diabetes type 1. Je mag altijd contact met me opnemen. Lijkt mij ook leuk om meer mensen met diabetes te leren kennen!
  • Avatar van Naomi2004
    Naomi2004 op 28 juni 2017
    Heey ik ben 12 jaar oud en heb sinds mijn 8e diabetes... en heb het er best wel moeilijk mee! Ik ben dit jaar naar de middelbare gegaan, en daar heb ik het erg leuk!! Ik zit aan de pomp en heb de pen gebruikt... ik zoek iemand om mee te praten over wat ze meemaken, ik wil het tegen mijn vriendinnen vertellen hoe ik me voel maar ik ben bang dat het ze niet intreseerd!! En ik denk dat als ik met iemand praat die hetzelfde meemaakt ik me niet meer zo alleen voel... als jullie willen praten kan je me altijd een berichtje sturen (mag ook via social media) ❤️
  • Avatar van Lisha
    Lisha op 16 juni 2018
    Hoii ik weet nu pas 3 maanden dat ik diabetes heb. Ik vind dit nog erg lastig. Ik heb mijn diabetes gekregen door een andere zieke. Ik gebruik een pomp omdat mijn suikers niet te regelen waren met spuiten. Wat ik erg lastig vind ik koolhydraten berekenen. Vooral als ik uit eten ben. Hebben jullie tips of tricks??