De weg naar een kindje

  • Avatar van Tinder46
    Tinder46 op 2 juli 2016
    Hoi,
    Mijn naam is Ellen en ben 23 jaar..

    Graag zou ik meer willen weten over de weg om zwanger te worden.. en ook even mijn ei bij jullie kwijt te willen!

    Sinds 2 jaar ben ik diabeet, type 1. Nu is er eigenlijk al erg lang een kinder wens.. hier zijn we ook al wel mee bezig maar toch zitten we met een paar vragen. Vorig jaar ben ik overgestapt naar andere insuline genaamd insulatard om mijn lichaam hieraan te laten wennen. Nu ben ik druk bezig met "gezonder" voedingspatroon zodat mijn HbA1C daalt. Toevallig afgelopen week langs geweest en het was aanzienlijk gedaald, gelukkig! ik zit nu op 61 en moet onder de 50 zitten mocht ik "het groene licht" krijgen om zwanger te worden.

    Nu werd ons in februari verteld dat, mochten wij een kinder wens hebben, we dit aan moeten geven. Dit hebben we gedaan, met de wens om in sept. de pil te kunnen laten staan, een goed verzorgd en diabetes proof lichaam zodat er minder complicaties kunnen komen bij het ontwikkelen van ons kindje tijdens een zwangerschap. Er is ons min of meer verteld dat dit mogelijk was. Wij konden in sept. de pil laten staan met groen licht om zwanger proberen te worden. Wij helemaal blij en op de roze wolk vol trots beginnen aan de veranderingen om zo onze wens uit te laten komen. Afgelopen week zijn we weer bij de internist geweest en werd ons verteld dat als we in sept. de pil willen laten staan wij zowiezo nog anderhalf jaar verder zijn voor we het "groene" licht krijgen van de arts. Terwijl wij dachten dat we in sept konden starten.

    De internist vertelde dat mijn HbA1C onder de 50 moet zitten. Ik aan een insuline pomp ga, (wat mijn partner verschrikkelijk vind). Voordat ik de HbA1C naar beneden heb ben ik al 3 4 maand verder. Dan nog de insuline pomp dat kost mij ook nog ongv. 5 maand om helemaal goed ingesteld te willen zijn. Nou mij kennende kost mij dit wat langer. Het was dus een dubbel gesprek.. heel trots dat mijn HbA1C gedaalt is maar een domper dat we never nooit in sept. de pil kunnen laten staan.

    Onze vraag is ook, wat nou als ik deze info niet wist en door onveilige seks zwanger raak. Dan is het er, dan zou het toch ook gewoon geboren kunnen worden zonder complicaties? of zou ik deze molen dan ook door moeten en direct aan de pomp met hypers en hypo's omdat mijn lichaam daar aan wennen moet. We staan eigenlijk voor een groot raadsel en weten even niet wat we nu moeten doen.

    Graag zou ik reacties willen ontvangen.

    Groetjes..
  • Avatar van Anne_jmv
    Anne_jmv op 4 juli 2016
    Wat is de reden dat je aan de pomp moet? Ik ben van mening dat diabetes prima met spuiten gereguleerd kan worden.
    Wel jammer joh, dat jullie zo moeten wachten. Ze hebben ook al tegen mij gezegd: op tijd aangeven als je eraan denkt.

    Als het er per ongelijk was gekomen zat het er natuurlijk. Of je kindje dan zonder complicaties geboren zou worden is onbekend. Je moet groen licht krijgen omdat de kans op complicaties dan een stuk kleiner is.

    Heel veel succes!