Meisje willen zijn / worden

  • Avatar van Annete1973
    Annete1973 op 1 mei 2019
    Onze zoon Dylan heeft in zijn 3de levens jaar de diagnose klinefelter gekregen na een dna en chromosomen onderzoek.
    Dylan groeit op als een leuke rustige kind, alleen Dylan is geen gewone jongen hij heeft altijd iets tegen jongens dingen gehad, spelen etc met jongens was er nooit bij zelfs geen contact maken, hij vindt jongens veelste ruig en wild en kan hier absoluut niet tegen.
    Dylan heeft wel altijd veel contacten gezocht ( en gekregen ) met meisjes die waren veel rustiger en sloten ook aan bij zijn voorkeur, want op het gebied van spelen is het echt een meisje houdt van tekenen, kleuren rolschaatsen etc
    Ook op sociaal gebed ontwikkelt Dylan zich echt als meisje, heeft geen vriendjes maar vriendinnen zowel thuis als op school, zit op streetdance etc.
    Dylan zijn ontwikkelingen in deze richting gaat steeds harder en sneller en wij moeten hem gewoon afremmen anders was hij allang in een meisje veranderd, want hij wil graag lang haar tot zijn enkels ( net als een meisje bij hem op school ) dit houden wij tegen, hij moet zijn schouders van ons vrij hebben, verder wil Dylan maar al te graag meisjes kleding dragen, vooral spijker rokjes en laarzen zijn zijn favoriet., ook dit houden we tegen ik koop voor hem unisex kleding , maar absoluut geen echte jongens kleding want dat word huilen( hij gaat ook niet mee kleding kopen want dan loopt hij meteen naar de meiden afdeling en moet ik hem met veel tegen werking weg halen , en hij wil graag oorbellen.
    Dit is niet van de laatste tijd maar gaat al een paar jaar, en is hij erg duidelijk in want regelmatig als hij weer aan het tekenen kleuren is thuis schrijft hij er vaak Saskia onder zoals hij graag genoemd wil worden.
    Dylan wordt binnen kort 10 en is heel duidelijk dat hij niet meer ( geforceerd ) als jongen wil leven en is ook heel duidelijk dat hij een meisje is, niet alleen thuis maar ook op school etc.
    Tot nu toe hebben wij het nog erg afgeremd, maar om dat het zo duidelijk is en hij binnen kort 10 wordt, hebben wij als ouders besloten om de remmen los te laten en Dylan te laten veranderen in een meisje, wat zijn wens is en we gaan hem Saskia noemen.
    Momenteel is is hij bij zn opa en oma op vakantie ( hier krijgt hij oor knopjes want bij opa en oma mag alles wat thuis niet mag hi ) verder hebben wij zijn hele kamer gestript en maken er een echte meiden kamer van ( allemaal in roze en paars zijn favoriete kleuren ).
    IK heb ook al wat meiden kleding aangeschaft als verassing als Saskia terug komt, en ze mag haar haar verder laten groeien.

    Nu heb ik een aantal vragen,

    Zijn er meer klinefelter kinderen die zich niet identificeren als het geboorte geslacht maar het tegen over gestelde geslacht, kan hier op een paar vage dingen na niets vinden op het internet.

    Komt dit gevoel voort uit het klinefelter syndroom mede gezien ( wat ik gelezen heb ) dat klinefelter onder de term intersexe aandoening valt, en klinefelters als het ware jongen en meisje / man en vrouw zijn, of moet ik het verder gaan zoeken onder genderdysforie?

    Ik heb ook gelezen dat kinderen met klinefelter rond de pubertijd hormonen worden voor geschreven, om de mannelijke pubertijd te helpen
    Als Dylan/Saskia straks deze leeftijd heeft bereikt krijgt Dylan/Saskia dan ook testosteron voor geschreven zoals het in medische protocollen staat en wordt Dylan/Saskia geforceerd de mannelijke pubertijd in gedrongen, of worden er bij kinderen als Dylan/Saskia van deze protocol afgeweken en mogen ze haar dan oestogreen voor schrijven om haar in de vrouwelijke pubertijd te brengen?

    Alle tips zijn welkom om mijn kind gelukkig te laten worden zo als hij/zij graag wezen wil.