omnipod insulinepomp

  • Avatar van Josje26
    Josje26 op 28 april 2011
    Hallo,

    Momenteel maak ik gebruik van de insulinepen behandeling van diabetes type 1. Ik heb al 25 jaar diabetes en ben altijd goed ingesteld geweest. Tot aan twee jaar geleden. Ik had veel hyper's en hypo's. De laatste 3 maaden is er al 5 keer ambulance bij mij geweest. Ik kreeg mezelf niet uit de hypo en ook mijn vriend kreeg dit niet voor elkaar.
    Ik ben gisteren bij de diabetesverpleegkundige geweest om te praten over een insulinepomp. Ik ben nu vanaf gisteren heel internet aan het afgaan voor alle informatie. Het grote nadeel vind ik dat er een draadje aan je hangt en dat ik dat onhandig zou vinden en dat mensen zien dat ik 'iets' heb. De diabetesverpleegkundige kwam nu aan met de omnipod. Dit is een draadloze pomp. In Amerika bestaat dit al langer en nu ook goedgekeurd door Nederland. Ik kan alleen weinig mensen of eigenlijk geen mensen vinden die hier gebruik van maken. Ik zou graag willen weten wat ervaringen van mensen zijn die deze pomp gebruiken. Mijn diabetesverpleegkundige kon hier ook niet veel over vertellen, omdat het ziekenhuis waarin zij werkt nu pas akkoord is gegaan met deze pomp. 11 mei worden haar vragen beantwoordt maar dit duurt voor mij eerlijk gezegd te lang (ben beetje ongeduldig) Heeft iemand hier ervaring mee en zou die ook met mij willen delen.
    Alvast hartelijk bedankt.
    Josje
    p.s. Heb geen idee hoe dit werkt haha dus je kunt je reactie hier plaatsen maar weet niet of ik daar melding van krijg. Of je kunt me mailen: josje_de_jong@hotmail.com
  • Avatar van Roesjadmin
    Roesjadmin
    op 24 oktober 2011
    Hallo!
    Hieronder een bericht van Ellen dat wij binnenkregen via de ideeenbus:

    Heel leuke site en oh wat jammer dat ik niet jaren geleden iets dergelijks voor mijn dochter heb gevonden. Zij werd in Alkmaar behandeld als beginnend puber met haar diabetes. Juist omdat ze al zo getraumatiseerd was door allerlei ziekenhuistoestanden en mede door diabetes en hypotheriode, was zij nogal labiel. Stemmingen, depressie etc. ook nog beginnend puberen was n leuke combinatie om dus als vervelend, dwarsliggend meisje gezien te worden en daarom ook met veel klachten niet serieus meer genomen. Werd zelfs letterlijk niet meer naar haar gekeken, en het gevolg ervan is verwaarloosde huidproblemen op haar benen. Er ook nog n bacterie bij gekregen en nu is ze 23, gelukkig eindelijk in de regio Amersfoort gaan wonen. Eindelijk wordt ze nu wel behandeld ook al had dit ergs al veel eerder voorkomen kunnen worden. Ik hoop dat ouders en patienten dit lezen en durven in te gaan tegen speicalisten, die je niet serieus nemen. Hele leuke site en ik hoop bij te kunnen dragen aan informatie en ervaringen, daar zowel mijn dochter als ik diabeet zijn. Zij spuit met flexpen en ik ben Omnipomp gebruikster... heel veel succes. groetjes Ellen
    Bericht gewijzigd op maandag 24 oktober 2011 14:32
  • Avatar van Claudine58
    Claudine58 op 9 november 2011
    Hallo,

    Momenteel maak ik gebruik van de insulinepen behandeling van diabetes type 1. Ik heb al 25 jaar diabetes en ben altijd goed ingesteld geweest. Tot aan twee jaar geleden. Ik had veel hyper's en hypo's. De laatste 3 maaden is er al 5 keer ambulance bij mij geweest. Ik kreeg mezelf niet uit de hypo en ook mijn vriend kreeg dit niet voor elkaar.
    Ik ben gisteren bij de diabetesverpleegkundige geweest om te praten over een insulinepomp. Ik ben nu vanaf gisteren heel internet aan het afgaan voor alle informatie. Het grote nadeel vind ik dat er een draadje aan je hangt en dat ik dat onhandig zou vinden en dat mensen zien dat ik 'iets' heb. De diabetesverpleegkundige kwam nu aan met de omnipod. Dit is een draadloze pomp. In Amerika bestaat dit al langer en nu ook goedgekeurd door Nederland. Ik kan alleen weinig mensen of eigenlijk geen mensen vinden die hier gebruik van maken. Ik zou graag willen weten wat ervaringen van mensen zijn die deze pomp gebruiken. Mijn diabetesverpleegkundige kon hier ook niet veel over vertellen, omdat het ziekenhuis waarin zij werkt nu pas akkoord is gegaan met deze pomp. 11 mei worden haar vragen beantwoordt maar dit duurt voor mij eerlijk gezegd te lang (ben beetje ongeduldig) Heeft iemand hier ervaring mee en zou die ook met mij willen delen.
    Alvast hartelijk bedankt.
    Josje
    p.s. Heb geen idee hoe dit werkt haha dus je kunt je reactie hier plaatsen maar weet niet of ik daar melding van krijg. Of je kunt me mailen: josje_de_jong@hotmail.com


    Hallo iedereen,
    Ik heb reeds een interessant artikel gelezen over hoe en wanneer je moet beginnen behandelen. Ik vond het echt interessant en ik hoop dat jullie er iets meer over kunnen leren.

    https://www.medblog.be/nl/article/60-wanneer-begin-je-te-behandelen/

    Groeten
    Claudine
  • Avatar van Roesjadmin
    Roesjadmin
    op 10 november 2011
    Ha Claudine,
    Het is een stukje wat zeker aanzet tot nadenken, alleen is het lastig dat het van een Belgische website afkomt en in Belgie hanteren ze andere bleodwaarden en drukken dat ook anders uit. Ook is het geen wetenschappelijke website, dus enige voorzichtigheid is altijd geboden. Op het gebied van voeding zal nog veel te winnen zijn!