omnipod insulinepomp

  • Avatar van Josje26
    Josje26 op 28 april 2011
    Hallo,

    Momenteel maak ik gebruik van de insulinepen behandeling van diabetes type 1. Ik heb al 25 jaar diabetes en ben altijd goed ingesteld geweest. Tot aan twee jaar geleden. Ik had veel hyper's en hypo's. De laatste 3 maaden is er al 5 keer ambulance bij mij geweest. Ik kreeg mezelf niet uit de hypo en ook mijn vriend kreeg dit niet voor elkaar.
    Ik ben gisteren bij de diabetesverpleegkundige geweest om te praten over een insulinepomp. Ik ben nu vanaf gisteren heel internet aan het afgaan voor alle informatie. Het grote nadeel vind ik dat er een draadje aan je hangt en dat ik dat onhandig zou vinden en dat mensen zien dat ik 'iets' heb. De diabetesverpleegkundige kwam nu aan met de omnipod. Dit is een draadloze pomp. In Amerika bestaat dit al langer en nu ook goedgekeurd door Nederland. Ik kan alleen weinig mensen of eigenlijk geen mensen vinden die hier gebruik van maken. Ik zou graag willen weten wat ervaringen van mensen zijn die deze pomp gebruiken. Mijn diabetesverpleegkundige kon hier ook niet veel over vertellen, omdat het ziekenhuis waarin zij werkt nu pas akkoord is gegaan met deze pomp. 11 mei worden haar vragen beantwoordt maar dit duurt voor mij eerlijk gezegd te lang (ben beetje ongeduldig) Heeft iemand hier ervaring mee en zou die ook met mij willen delen.
    Alvast hartelijk bedankt.
    Josje
    p.s. Heb geen idee hoe dit werkt haha dus je kunt je reactie hier plaatsen maar weet niet of ik daar melding van krijg. Of je kunt me mailen: josje_de_jong@hotmail.com
  • Avatar van Roesjadmin
    Roesjadmin
    op 24 oktober 2011
    Hallo!
    Hieronder een bericht van Ellen dat wij binnenkregen via de ideeenbus: