sokken

  • Avatar van Greet
    Greet op 24 juli 2013
    Terug van vakantie, koffers legen en alles wassen. Heerlijk, maar zodra de sokken droog zijn vliegen ze door de kamer. Er is ineens geen sok meer bij die lekker zit. Mijn zoon ( Jonas) zegt dat er teveel pluisjes aanzitten, en ze voelen anders. Hij heeft er echt last van, en roept: "ik wordt er gek van". Een probleem dat iedere week een aantal uren in beslag neemt.
    Is er iemand die dit probleem herkent, en mij een tip kan geven welke sokken goed aanvoelen bij hun zoon? Dat scheelt misschien in de zoektocht naar de meest naadloze, zachte en gladde sokken die te koop zijn.
    groet van Greet.
  • Avatar van GerryChristiaens
    GerryChristiaens
    op 18 augustus 2013
    Beste Greet,

    Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is nou precies de bedoeling van dit forum. Je verhaal is heel herkenbaar. Er zijn nog niet veel reacties, waarschijnlijk omdat we nog niet zo lang online zijn. Ik heb eens wat navraag gedaan bij ouders en dat leverde het volgende op:

    -Sokken van de hema, waarbij het kan,binnenste buiten keren en dan aantrekken.
    -Sokken van te voren verwarmen, wil ook wel eens helpen.
    -Sokken van Puma zijn erg zacht, dus probeer eens uit.
    -Sokken bij V&D zijn glad en voelen daardoor beter aan.
    -Sokken die naadloos zijn vind je in winkels met speciale wandelschoenen.

    Ooit stond ik met 4 moeders te praten op een landelijke dag van de klinefeltervereniging, en er waren 3 ouders die het sokken probleem ook hadden met hun zoon. Heel lastig, maar er is ook goed nieuws:
    Soms groeien ze over die gevoeligheid heen als ze wat ouder zijn. En in de zomer als ze op sandalen lopen met blote voeten, ben je tijdelijk van het probleem verlost.
    Ik hoop dat er wat jongens zijn die ons vertellen welke sokken bij hun de minste klachten geven, want iedere tip is welkom.
    Greet ik hoop dat je hier iets aan hebt, en blijf vragen want zo helpen we elkaar.
    Met vriendelijke groet,
    Liesbeth Jansen
  • Avatar van Gerna
    Gerna op 3 april 2014
    Een beetje late reactie, maar ik lees het nu pas. Mijn zoon van zeven met Klinefelter heeft exact hetzelfde probleem. Sokken zitten heel snel niet lekker, ze moeten altijd precies recht zitten en naadjes en zo. Ik weet precies waar je mee dealt. Koop in ieder geval geen dikke sokken, die zijn helemaal erg. Ik heb altijd gewoon sokken van de Wibra vandaan, maar waar ik vroeger enorme problemen had om hem aan te kleden 's ochtends, omdat alles niet lekker zat heb ik nu een oplossing. Als ik alles even warm fohn voordat ik het aantrek bij hem, dan heeft hij er ineens een stuk minder last van, en waar we vroeger strijd en huilpartijen hadden is het nu ineens geen probleem meer. Het proberen waard zou ik zeggen.