drinkvoeding Crohn

  • Avatar van maremascini
    maremascini op 3 oktober 2012
    Hallo iedereen,

    Bij mij is sinds kort de ziekte van Crohn vastgesteld. Ik mag nu zes weken lang helemaal niets eten en drinken behalve thee en water. Daarnaast moet ik iedere dag acht flesjes Nutridrink drinkvoeding drinken. Dat is op zich niet heel vies, maar ik ben pas vier dagen bezig en het is heel lastig om verder helemaal niks te eten. Ik heb het wel volgehouden tot nu toe, maar in de herfstvakantie gaan we naar Barcelona en ik denk dat de verleiding dan heel groot zal zijn om het op te geven.

    Mijn vraag was nu eigenlijk of er andere mensen waren die dit ook zes weken hebben moeten doen, en of zij dan misschien tips hebben of zo om het beter vol te houden. Mijn ouders zijn al heel lief voor me, ik mag ook aan het eind van iedere week een klein beloninkje uitzoeken maar het is alsnog heel vervelend...
    Ook wilde ik weten of er mensen waren die misschien na bijv. vijf weken al mochten stoppen omdat het zo goed ging, en of je gelijk al alles mocht eten of het langzaam op moest bouwen of zo.

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
    Groetjes, Mare
  • Avatar van rensmanders
    rensmanders op 8 april 2013
    hallo mare,

    Bij mij is ong. 8 weken geleden crohn vastgesteld en moest ook drinkvoeding (11 flesjes per dag!).

    Het was moeilijk maar als je er echt je best voor doet lukt het!
    Bij mij is het ook gelukt.

    Gr Rens
  • Avatar van sofiedepie
    sofiedepie op 4 augustus 2013
    Hee,
    Ik moet nu ook die 6 weken drinkvoeding gaan doen. (6-7 flesjes)
    Ik ben nu 3 dagen bezig.
    Bij mij moet ik het langzaam opbouwen maar daarna mag je wel alles eten en hopelijk zonder pijn.
    Veel succes

    Xxx sofie
  • Avatar van Robbin10
    Robbin10 op 18 augustus 2013
    Heej ik ben nu nat 2 weken bezig en ik krijg ook een beloninkje aan het einde van de 6 weken maar ik denk hoe het is als je een zonde moet NOG ERGER dan doe ik liever dit en welke smaken vind jij het lekkerst??
    Xxx robbin