Sporten

  • Avatar van lisaax
    lisaax op 9 januari 2015
    Hey iedereen!

    Na het sporten heb ik vaak nog 12-24 uur last van het effect van sporten op mijn bloedsuikers. Ik daal heel veel en ook redelijk snel en heb moeite om hierbij goede bloedsuikers te houden. Hierdoor zit ik vaak na het sporten hoog en aangezien ik veel sport heb ik hier ook veel last van. Ik wil natuurlijk gewoon blijven sporten maar ik wil ook graag goede bloedsuikers hebben. Hoe doen jullie dat?

    xoxo Lisa
  • Avatar van JorisvanElk
    JorisvanElk op 23 november 2015
    Hoi Lisa, mijn naam is Joris en ik heb net ongeveer anderhalf jaar Diabetes type 1. Ik heb een tijdje atletiek gedaan (voor en na mijn diagnose). Ik heb een groot deel van de eerste periode geen atletiek kunnen doen omdat sport veel invloed heeft op mijn bloedsuiker. Als je met pennen spuit zou ik zeggen maak duidelijke afspraken met je arts over hoeveel minder je spuit of hoeveel extra koolhydraten je eet (is ook wel eens fijn om te eten zonder te hoeven spuiten/bolussen ;) En heb je een pomp kun je ook duidelijke afspraken met je arts over hoe je dat insteld. Ik hoop dat dit geholpen heeft :)