ik zou het leuk vinden om met andere ouders te praten

  • Avatar van sem
    sem op 12 januari 2006
    Hallo ik heb een zoontje van 2 en half die coeliakie heeft ik zou het leuk vinden om met andere ouders ervaringen uit te wissellen
  • Avatar van Patrick
    Patrick op 16 januari 2006
    Hallo sem,

    Ik ben Marrianne, moeder van Patrick, hij is 6 jaar en vorig jaar maart is bij hem coeliakie vastgesteld.
    Zo langzamerhand raken we wel wat ingeburgerd in het glutenvrije wereldje, maar het blijft lastig :?

    Groetjes: Marrianne.

    Ps. ben je al bekend met het coeliakieforum :?:
  • Avatar van Patrick
    Patrick op 18 januari 2006
    Hallo Francisca,

    Vervelend dat het nog niet echt goed gaat met sem, eet hij ook tarwezetmeelvrij? Produkten met tarwezetmeel kunnen namelijk nog sporen van gluten bevatten en iedere dag een klein beetje kan er toch voor zorgen dat hij last blijft houden.
    In principe kun je die produkten gebruiken, maar als sem tot de gevoeligen behoort zou het kunnen zijn dat hij zelfs op een klein beetje reageert.
    Ben je bekend met het livaad? Op www.livaad.nl kun je via livaad online zien welke produkten gluten en/of tarwezetmeel vrij zijn. Het groene boekje is nl. niet altijd betrouwbaar omdat die maar een keer per jaar uitkomt, het livaad wordt dagelijks bijgewerkt.

    Bij Patrick zijn we er min of meer toevallig achtergekomen dat hij coeliakie heeft, hij heeft een afweerstoornis, maar omdat hij zo achter bleef in groei wilde de kinderarts van het AMC toch onderzoeken of er wellicht nog iets anders was wat zijn groei belemmerde. Hij heeft toen een volledig maag-darmkanaal onderzoek gehad en via de biopten die toen genomen zijn kwam er coeliakie uit.
    Patrick is ontzettend opgeknapt, hij veranderde van een rustig jongetje in een levendig ventje met energie voor tien.

    Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal, ik hoor wel weer.

    Groetjes: Marrianne.
  • Avatar van MarinDhaa
    MarinDhaa op 14 maart 2006
    Seg tegen de mentor dat je een spreekbeurt over coeliakie mag houden. In het begin is het wel moeilijk om te zeggen maar het is leuker dat ze dat weten ze kunnen er dan rekening mee houden met traktaties ofso. als iemand mij trakteerd krijg ik ook vaak wat anders als ik het nie mag hebben dat is veel leuker dan steeds te liegen... VEEL STERKTE je mag me wel op de hoogte houden hoe het is gegaan als je dat wilt ik ben zelf 13 jaar

    groetjes pindaahh
  • Avatar van karretje
    karretje op 19 maart 2006
    ik ben een meisje van 15 jaar en heb al m'n hele leven coeliakie.
    Ik vind het niet zo erg. Ook al zeggen ze dat het moeilijk is als je puber bent. :(
    Soms is het wel lastig. :twisted: Maar dan neem ik zelf wat mee of zeg dat ik heb niet lust. Ik zit nu sinds een half jaar in een andere klas en (nog) niemand weet het. Ik zou dit graag willen veranderen. Maar er is nog niemand geweest die vroeg waarom ik dat niet wil. En om nou voor de klas te gaan staan en te zeggen : "ik heb coeliakie, wie weet wat dat is?" vind ik ook zo stom. :D :D :D

    Ajûs allemaal. :D