Broer met diabetes type 1

  • Avatar van Phoebe
    Phoebe op 2 april 2013
    Hallo,

    Mijn broer heeft al sinds hij klein is diabetes, na al die jaren lijkt hij nog steeds verward en lijkt met dat hij niet echt kan omgaan met de 'ziekte'.
    Hij veegt er ook wel eens meerdere malen zijn voeten aan en door zijn ziekte is zijn leven beperkt op vlak van werken, uitgaan, ... daardoor gaat hij zich ook wel eens gaan afschermen van de mensen rondom hem.
    Ook kan mij soms heel agressief uit de hoek komen en kan dit thuis wel eens escaleren.

    Kunnen jullie mij bruikbare tips geven en hoe gaan jullie om met je diabetes?


    Groetjes.
    Bericht gewijzigd op dinsdag 2 april 2013 11:30
  • Avatar van Roesjadmin
    Roesjadmin
    op 5 april 2013
    Dag Phoebe,
    Wat goed dat je je vraag stelt op het forum van de cyberpoli. Je bent een lieve zus dat je je zorgen maakt over je broer en hem wil helpen. En jullie gezin.
    misschien is het een goed idee als je deze vraag ook aan de ervaringsdeskundigen op de site. Zij kunnen je vanuit hun eigen ervaring helpen met tips.
    Je vindt ze bij 'stel je vraag'.

    Veel succes!
    Roesja
  • Avatar van charlottee
    charlottee
    op 8 april 2013
    Hee Phoebe,

    Ik ben nu 19 jaar en heb sinds mijn 2e jaar al diabetes.

    Kan het zijn dat je broer ook ongeveer zo oud is?
    Ik had het namelijk ook veel boosheid en verdriet.

    Ik denk nu hij steeds ouder wordt zich gaat realiseren dat dit zijn leven is. Me my diabetes and i.
    Dat hij er tegen op ziet om nog zo jaren door te moeten gaan en niemand in zijn omgeving weet hoe het is.

    Hoe het is om je elke dag verplicht pijn te moeten doen met naalden. Hoe het is een ziekehuis opname. En de complicaties de er later kunnen ontstaan.

    Ohja en dan nog die hoopvolle onderzoeken naar genezing waar ze al eeuwen meebezig zijn. Schiet ook niet op.

    Maar ik denk dat je broer zich heel erg alleen voelt.

    Je zei ook dat hij uit wilt gaan etc. dat kan hij ook wel doen. Het is alleen ontdekken wat alcohol voor effect heeft op zijn suikerwaardes. En tijdens uitgaan is het ook niet vet om altijd je metertje en medicijnen mee te hebben. Ik ben een vrouw, handtassen genoeg. Voor een man is dat ingewikkelder.

    Ohja en en en. Zijn agressie kan ook komen door zijn wisselende suikers. Geen idee hoe hij is ingesteld. Maar ik had er ook wat van te zeggen dat t vet goed ging maar ondertussen ging het super kut.

    Misschien is het een idee om te praten met een psycholoog. Niks ernstigs maar gewoon omdat t kan. Alles eruit gooien wat thuis niet kan en ondertussen geholpen worden.

    Er is ook op facebook een forum die heeft: jongvolwassen en diabetes
    Dat is voor jongvolwassen met diabetes. Je kan vragen aan elkaar stellen. Tips vragen. Of gewoon eruit gooien wat je dwars zit.

    X Charlotte
    Bericht gewijzigd op maandag 8 april 2013 17:11
  • Avatar van IMM
    IMM op 11 maart 2014
    Vraagje aan Roesja: waarom kijken de "ervaringsdeskundigen" niet mee in dit forum, om te zien met welke vragen en onzekerheden men zit en om er dan ook meteen op te reageren en eventueel te kunnen helpen met tips of suggesties? Eerlijk gezegd dacht ik ook dat dit forum zo zou werken (cyberpoli: " artsen voor kinderen") ....
  • Avatar van Roesjadmin
    Roesjadmin
    op 12 maart 2014
    Dag IMM,
    Zoals je kunt zien heeft Charlotte, de ervaringsdeskundige uit het diabetescyberpoli hier een uitgebreide reactie op gegeven en ook ik heb haar een handvat gegeven waar zij naartoe kan met haar vragen. Ik kan niet zien of er na de reactie van Charlotte priveberichten tussen deze twee gestuurd zijn, daar zijn het priveberichten voor, maar dat zou mogelijk gebeurd kunnen zijn. Ook kan ik je geen informatie geven of dit meisje haar vraag ook heeft voorgelegd aan de professionals, want dat is ook prive. Maar dat is ook nog mogelijk gebeurd.
    Verder staat het de gebruiker vrij om verder contact te houden, niets is verplicht. Wij hebben in ieder geval als panel zeker gereageerd op haar bericht. Dat daar geen andere reacties op komen, door andere gebruikers, daar heb ik helaas geen invloed op.
    De gebruikster is zelf vrij om verdere vragen te stellen aan de ervaringsdeskundigen of de professionals en op welke manier zij vragen stellen, direct aan het panel of algemener, op het forum. We houden dit als team uiteraard in de gaten, maar kunnen kinderen niet dwingen om verder contact op te nemen, dat is een vrije keus.
    we zijn er in ieder geval voor ieder kind, en zijn inderdaad Artsen (en andere betrokkenen) voor Kinderen! :)

    Vriendelijke groeten,
    Roesja
    Bericht gewijzigd op woensdag 12 maart 2014 11:45
  • Avatar van stedysmor
    stedysmor op 12 maart 2014
    Bericht is verwijderd.
    Bericht gewijzigd op maandag 17 maart 2014 09:07