Verstandelijke handicap

  • Avatar van bloem23
    bloem23 op 14 mei 2014
    Heey, ik ben Bloem.
    Mijn zusje heet Lieve en ze heeft een verstandelijke handicap. Ik vind dat erg moeilijk, want alle aandacht gaat naar haar. Als ik bijvoorbeeld iets laat horen op mijn gitaar, en zij laat opeens iets vallen, dan moet ik stoppen met spelen en gaat alle aandacht weer naar haar. Zelfs als ze in bed ligt krijg ik nog geen aandacht. Ik speel dus weer op mijn gitaar, en zij zitten naar de televisie te staren. Dan komt mijn zusje uit haar bed naar beneden en dat is erg irritant.

    Ik hoop dat er nog iemand is met een zus(je) of broer(tje) met een verstandelijke handicap.

    Oh ja, ik vind het zo raar dat er geen naam is voor haar handicap. Ik bedoel, mensen met Het Syndroom van Down hebben toch ook een naam voor hun handicap? Waarom die handicap dan niet?

    Grote groettekes van Bloem
  • Avatar van Bianca1711
    Bianca1711 op 3 september 2014
    Wat moeilijk lijkt me dat voor jou bloem.
    Eb je hier al met je ouders over gepraat, want soms zien wij ouders het niet dat we zo doen.

    Ik ga er in ieder geval even goed kijken of onze zoon genoeg aandacht krijgt.
    Sanja zijn zusje met down syndroom vraagt soms ook wel veel aandacht.

    Zit jouw zusje lieve op de Zevenster?

    Ga je met je ouders praten hierover, want ik denk, nee weet wel zeker dat ze jou niet minder aandacht willen geven.

    Liefs bianca