Fibromyalgie

  • Avatar van Raisa
    Raisa op 16 maart 2015
    Hallo,
    ik ben een meisje van 15 en weet sinds dit jaar dat ik Fibromyalgie heb ook wel weke delen reuma genoemd. Een paar van mijn vrienden weten dat ik reuma heb maar de rest van mijn klas niet. Wat ik me dus afvroeg of jullie het hebben vertelt aan je klasgenoten? En zo ja, hoe reageerden ze bij jullie.

    Raisa
  • Avatar van San
    San op 29 maart 2015
    Hoi, ik heb op mijn school een ambulante begeleider gehad en zij heeft me geholpen om aan de klas te vertellen dat ik reuma heb en uitzondering krijg. Ik heb bijvoorbeeld een bureau stoel voor mijn rug inplaats van een houtenstoeltje, ook mag ik soms even rondlopen omdat te lang zitten stijfheid veroorzaakt bij mij. Zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen. Het is heel belangrijk dat jou klas weet wat je hebt zodat zij rekening met je kunnen houden! Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen en succes

    Groetjes
  • Avatar van elinelove
    elinelove op 30 maart 2015
    he ik heb zelf jeugdreuma
    maar ik heb het wel gewoon verteld
    maar voor mij was het denk wel makkelijker om het te vertellen omdat ik daarvoor ook al de ziekte van lyme heb gehad maar mijn gymleraar doet er soms ook wel moeilijk over en dan denk ik zal jij het willen hebben ofzo
    maar in ieder geval zou ik als ik jou was gewoon aan je docent vragen of je een moment mag om het te vertellen heb ik ook gedaan op het begin doen ze meestal wel alsof je zielig bent maar na een week ben je daar ook weer van af en misschien als je het niet verteld en je doet soms niet mee met gym kunnen ze denken dat je suf bent
    dus als ik jou was zou ik het gewoon vertellen
    groetjes Eline
  • Avatar van Raisa
    Raisa op 4 april 2015
    Hey ik moet woensdag naar de revalidatiearts om te kijken wat er beter kan in mn leven door mijn reuma. Ik zou dan zeker vragen of het niet beter is om het te vertellen omdat ik nu moet liegen. Gelukkig heb ik een klas waar wel meer mensen ergens last van hebben dus misschien hoef ik me daar niet zo druk om te maken.
    xx
  • Avatar van xlotteeeex
    xlotteeeex op 4 april 2015
    Hee,
    Ik heb zelf ook jeugdreuma. Ik heb het alleen mijn vrienden verteld. De meeste begrepen mij meteen ( sommige niet :( ). Het vertellen vond ik ook heel erg lastig, bij sommige heb ik het via whatssapp gedaan, want dit gaat makkelijker. Succes!
    Groetjes
  • Avatar van saasie
    saasie op 1 mei 2015
    hoi ik heb ook reuma

    ik hen het aan mijn klas verteld met behulp van een PowerPoint en een proefje die ik van iemand heb gehoord het proefje is dat de klas een knijper op hun gewricht moet zetten en dat dan een paar minuten lang als ze het er dan vanaf haeln voelen ze als het goed is de pijn die jij elke dag voelt. mijn klas reageerde daar heel goed op
    ik hoop dat het lukt en werkt
    groet saasie
  • Avatar van Raisa
    Raisa op 30 augustus 2015
    hoi ik heb ook reuma

    ik hen het aan mijn klas verteld met behulp van een PowerPoint en een proefje die ik van iemand heb gehoord het proefje is dat de klas een knijper op hun gewricht moet zetten en dat dan een paar minuten lang als ze het er dan vanaf haeln voelen ze als het goed is de pijn die jij elke dag voelt. mijn klas reageerde daar heel goed op
    ik hoop dat het lukt en werkt
    groet saasie


    Hey
    Ik ga het mijn klas woensdag vertellen maar hoe heb je dat proefje precies gedaan? Gewoon een wasknijper op bijv. iemands vinger doen of zo? Want ik zou dit graag willen weten omdat ik waarschijnlijk ook een powerpoint doe en de lepeltheorie.
    Xx Raisa