Ervaring mozaïek down syndroom oudere kinderen

  • Avatar van Dami
    Dami op 2 augustus 2015
    ik ben dami en moeder van een lieve dochter van bijna 12 die 3 weken geleden te horen heeft gekregen dat ze mozaïek down syndroom heeft.(wist dit eigenlijk al na 3 dagen na de geboorte maar iedereen zei dat ik dat verkeerd zag)
    Aan de buitenkant is het een hele mooie meid geworden alleen met leren en sociale contacten gaat het niet zoals het zou horen te gaan. Geen vriendinnen altijd alleen aan het spelen en als ze dan iemand heeft gevonden die met haar wil spelen is dat vaak voor eventjes. Vaak merken ze dat ze anders is.
    Nu moeten we dit jaar gaan kijken voor een hogere school maar we hebben geen idee waar we terecht gaan komen.
    Heeft iemand de ervaring hiermee?
  • Avatar van Marina
    Marina op 25 augustus 2015
    Hallo
    Ik ben Marina en de mama van een dochter van 17 met mozaikdownsyndroom.Ik herken je verhaal ,onze dochter doet het goed ,ziet er leuk uit ,gaat naar het gewone onderwijs en toch is ze zoals je zegt anders .vriendschappen en contacten verlopen moeilijk .We proberen haar hierin te stimuleren maar liefst is ze gewoon bij ons en vaak alleen .Ze heeft soms een vriendin maar vaak duurt dit niet lang .
    Groetjes