Hyperthyreoïdie (te snelle schildklier)

  • Avatar van charxoxo
    charxoxo op 19 maart 2016
    Hallo,

    Ik slikte al 5 jaar medicatie voor mijn hyperthyreoïdie, nou was ik ong. 2 jaar geleden in één met alles gestopt. Toen ik vond dat ik wel erg veel lichter was geworden (en toen (nog steeds niet) had ik niet erg veel vet) ik was toen wel 10 kilo afgevallen! Doordat ik nauwelijks vet had heeft het spiermassa moeten zijn. Toen ik ging prikken bleek mijn waarde over de honderd te zitten (voor de mensen die dat (nog) niet snappen hij hoort tussen de 12 en 20). Daarna ben ik weer medicijnen gaan nemen. Ik slikte 3 weken alleen maar strumazol (vertragers) en geen thyrax (versnellers) meer. De twee weken geleden ging ik weer bloedprikken en toen kwamen de artsen erachter dat mijn T4 waarde van 24 naar 28 was gegaan. Nu doe ik ook aan topsport (15 uur per week synchroonzwemmen) en loop ik door de onregelmatigheid vaak blessures op. Dit is natuurlijk erg vervelend en de artsen proberen al andere oplossingen te bekijken. Nu praten ze al over een radioactieve slok ofzo. Heeft iemand hier die al gehad? Ik weet namelijk de voor en nadelen niet zo goed en of de nadelen dan blijvend zijn.
    Kan iemand mij meer vertellen.

    charxoxo