Onderzoek vragenlijst voor jongeren met type 1

  • Avatar van mtoni
    mtoni op 19 juli 2013
    Beste medediabeten,

    Ik ben student (24) Beleid en Management Gezondheidszorg aan de Erasmus universiteit in Rotterdam.
    Zelf heb ik sinds mijn 14e diabetes type 1 en gebruik een spuit.

    Voor mijn scriptie (deadline nadert ) zoek ik jongeren tussen de 12 en 19 jaar met diabetes type 1 voor het invullen van een online vragenlijst. Deze vragenlijst kan je geheel anoniem invullen en zal niet naar jouw medische gegevens vragen. Het invullen duurt ongeveer een kwartiertje.

    In dit onderzoek zijn wij bezig met het opstellen en testen van een wetenschappelijk verantwoorde vragenlijst over veerkracht bij jongeren met diabetes type 1. Veerkracht is een eigenschap waarbij je goed om kan gaan met tegenslagen en veranderingen. Je maakt jezelf sterker door goed met een vervelende situatie om te gaan, zoals het hebben van diabetes.

    Met deze vragenlijst kunnen wij later in een nieuw onderzoek kijken naar welke factoren invloed hebben op jouw veerkracht. Wij denken dat deze veerkracht (positieve) gevolgen kan hebben voor jouw diabetesregulatie (op de langere termijn mogelijk heeft het dus ook invloed op je HbA1c).

    Als je tussen de 12 en 19 jaar oud bent en diabetes type 1 hebt, en als je wilt helpen met dit onderzoek kan je de volgende online vragenlijst bezoeken: www.surveymonkey.com/s/QYC3KR8

    Het wachtwoord dat wordt gevraagd is: insuline

    Alvast bedankt!