Sporten

  • Avatar van Banana
    Banana op 9 februari 2016
    Hoi, ik ben Dana en ik heb al ongeveer 6/7 jaar jeugdreuma (Ik ben er mee geboren maar later last van gehad en dus ook ontdekt) Ik vind sporten niet leuk, omdat ik soms best moeite heb met goeie sporten vinden.

    Hebben jullie tips voor sporten met Reuma? Laat het me dan alsjeblieft weten,
    want ik zoek echt tips!

    Xx Dana

    PS als je wit chatten of vrienden worden vind ik dat heel leuk..ik zoek lotgenootjes ;)
  • Avatar van naomiconstance
    naomiconstance op 21 februari 2016
    heee,

    Je kan proberen om te zwemmen. Ik heb eens gehoord dat dat geen pijn doet, maar ik weet het niet zeker
  • Avatar van TanjaScheffer
    TanjaScheffer op 21 februari 2016
    Zwemmen is inderdaad goed te doen als je je redelijk voelt, vind ik.
    Zelf ben ik een fanatieke sporter, ik heb een eigen paard waardoor ik dus veel paardrijd. Daarnaast probeer ik nog zo'n 3 keer per week naar de sportschool te gaan om mijn spieren sterk te houden en conditie op te bouwen.

    Maar probeer eens te zwemmen, en dan niet in een koud bad maar een lekker verwarmd bad als die in de buurt is :)
  • Avatar van iesje
    iesje op 21 februari 2016
    Onze 10 jarige dochter met reuma speelde hockey, toen dit te zwaar voor haar werd heeft ze besloten om keepster te worden in haar hockeyteam. Zo kan ze toch gezellig een teamsport blijven doen! Als de klachten te erg zijn neemt ze extra naproxen of we zoeken een vervanger in nood.
  • Avatar van fleur3
    fleur3 op 25 februari 2016
    zwemmen is de beste sport voor reuma,
    ik vind het gewoon een beetje saai...
    ik moet zelf ook nog kijken wat ik ga doen met reuma als sport,
    ik dacht aan jazz dance (slome dans).
    het belangrijke is dat je goed beweegt met reuma.
    ik heb de laatste tijd heel veel last en de doctoren zeggen dat het helpt om te sporten (niet omdat ik dit ben want dat ben ik niet!)
    LET OP: bij de eerste keer dat je het doet ga je er echt wel last van krijgen,
    je benen moeten gewoon een beetje trainen en dan krijg je op eens veel minder last!
  • Avatar van Banana
    Banana op 5 maart 2016
    Ik heb ook wel een keer proberen te zwemmen, maar ik doe nu badminton. Dat is best zwaar en lastig maar wel leuk, dus ik blijf even proberen.
    Hoe snel moet je eigenlijk je grenzen kennen? (met Reuma of andere ziekte?) Of is dat aan jezelf?
  • Avatar van xlotteeeex
    xlotteeeex op 9 maart 2016
    Ik heb ook wel een keer proberen te zwemmen, maar ik doe nu badminton. Dat is best zwaar en lastig maar wel leuk, dus ik blijf even proberen.
    Hoe snel moet je eigenlijk je grenzen kennen? (met Reuma of andere ziekte?) Of is dat aan jezelf?


    hee, je grenzen, moet je zelf achter komen. Ik ga bijvoorbeeld altijd door, ookal heb ik pijn, maar eigenlijk moet je stoppen als je last krijgt. Dit is bij iedereen anders..

    Groetjes, Lotte