WIE HEEFT ER OOK LAST VAN

  • Avatar van Brechtje
    Brechtje op 18 september 2013
    Hoi,

    Sins ik 11 ben ik heb diabetes type 1, ik loop al jaren op tegen het zelfde probleem.
    Spuiten gaat me prima af, maar prikken krijg ik er niet in. Vaak gedacht dat het door de pubertijd kwam. Maar intussen ben ik 20 jaar oud en loop ik hier nog steeds tegen aan. Het spuiten gaat goed alleen gok ik regelmatig aangezien in niet prik.

    Sta onder controle en wil zo graag me beste beentje voor zetten. Maar hoe ik ook me best doe langer dan 2 weken goed prikken lukt me niet.

    Verschildende redenen kwamen aan de orde, acceptatie probleem werd er vaak geroepen. Al snel kwam ik er achter dat ik het echt wel accepteer maar dat het er niet in wil. Dat de motivatie hoog ligt maar de structuur ontbreekt.

    Nu denk ik dat prikken voor mij demotiverend werkt, als ik me best doe en er geen resultaat tevoorschijn komt baal ik enorm. Resultaat behalen binnen 2 weken is natuurlijk veel te veel gevraagd. Vooral als je al 9 jaar niet goed ingesteld zit.

    Ik ben opzoek naar een stel leuke mensen die presies het zelfde probleem hebben als dat ik heb. Of ook graag in contract willen komen met mensen die ook problemen hebben met hun diabetes.
  • Avatar van Ritchy
    Ritchy op 11 oktober 2013
    Dag Brechtje,

    Sinds een maand heb ik zelf ook Diabetes Type 1. Ik ben 26 jaar, dus ben er vrij laat mee vergeleken met jou...Voor mij was het daarom ook vrij makkelijk om het te accepteren en de knop om te zetten, zodat ik er positief mee aan de slag kon gaan om zo maar te zeggen.

    Momenteel hou ik me strak aan het eetschema, dat ik heb meegekregen van mijn dieetist.
    Samen met de Diabetesverpleegkundigen hebben ze nu een vaste bijbehorende insulineschema
    opgesteld. Opzich ben ik hier redelijk goed mee ingesteld. Ik kom eerder te laag uit met mijn waardes dan te hoog.

    Ik motiveer me eigen extra door een app. die ik heb opgesteld in excel. Dit is tabel waarin ik mijn waardes per dag kan invullen, waarna deze heel duidelijk in een grafiek te zien zijn. Zo zie ik binnen 1 oogopslag of ik boven of beneden de grenzen uitkom. Dit motiveert mij daarom ook echt goed, omdat ik graag mooie grafieken met waardes wil tonen aan het ziekenhuis. Zij zijn ook erg te spreken over deze methode en vragen daarom ook of ik per week die grafiek wil opsturen naar de Diabetesverpleegkundige.

    Jammer dat ik via deze forum geen bestanden kan delen, want ik denk dat dit een goede stimulans is voor andere mensen met diabetes type 1. Ik wens jou verder veel sterkte toe. Graag zou ik nog willen weten of jij nog meer chat/forums over diabetes kent? Ik heb zelf ook de behoefte om contact te leggen met lotgenoten, maar vind echter weinig goede websites.
    Bericht gewijzigd op vrijdag 11 oktober 2013 21:31
  • Avatar van diva57
    diva57 op 27 november 2015
    Hoi
    Ik ben een moeder van een zoon van 18 die sinds zijn 12 jaar diabetes heeft.

    Het is zo herkenbaar allemaal het spuiten gaat goed maar vinger prik wil hij niet.

    Waardoor hij dus gokt wat hij is. Nu komt hij steeds in best erge hypo.s.

    Mijn vraag is zien of merken jullie dat je gedrag in hypo sterk afwisseld dan boos dan huilen dan agressie.

    En na steeds erge hypo.s gehad te hebben steeds vaker in een hypo komt en ook niet meer aanvoelt dat hij een hypo krijgt.

    Ook is hij heel warrig vergeetachtig en negatief.

    Herkennen jullie dit ook?
  • Avatar van Fientjeeee__
    Fientjeeee__ op 14 december 2015
    Hoi
    Ik ben een moeder van een zoon van 18 die sinds zijn 12 jaar diabetes heeft.

    Het is zo herkenbaar allemaal het spuiten gaat goed maar vinger prik wil hij niet.

    Waardoor hij dus gokt wat hij is. Nu komt hij steeds in best erge hypo.s.

    Mijn vraag is zien of merken jullie dat je gedrag in hypo sterk afwisseld dan boos dan huilen dan agressie.

    En na steeds erge hypo.s gehad te hebben steeds vaker in een hypo komt en ook niet meer aanvoelt dat hij een hypo krijgt.

    Ook is hij heel warrig vergeetachtig en negatief.

    Herkennen jullie dit ook?


    Beste Diva
    ik heb al 11 jaar diabetes. Ik heb nooit dezelfde symptomen als ik een hypo heb, maar ik heb wel vaak voorkomende symptomen. Als ik een hypo doe, dan kan ik het vaak herkennen aan het beven. Soms word ik ook moe, bleek,...

    Na een zware hypo, ben je meestal wel suf. Je moet even terug bij je 'positieven' komen. Het is geen gemakkelijke ziekte.

    Ik denk dat je zoon prikangst heeft. Ik heb dit ook gehad maar dan met spuiten.

    Ik hoop dat het een beetje geholpen heeft.