jonge kinderen met Klinefelter

  • Avatar van m1985
    m1985 op 7 april 2017
    Hoi allemaal

    Wij zijn ouders van een jongen (bijna 4) die gediagnosticeerd is met Klinefelter. Heel graag willen we in contact komen met andere ouders die een jongen hebben rond deze leeftijd. Om bijv. ervaringen uit te wisselen, contacten te leggen o.i.d.
    We wonen zelf in de provincie Drenthe.

    Groetjes
  • Avatar van Joel15
    Joel15 op 16 mei 2017
    Hallo wij hebben een zoon van vijftien die ook op jonge leeftijd gediagnosticeerd is als je wil kan ik je wel bellen
    Gr natasja moeder van Joël
  • Avatar van Des
    Des op 29 november 2017
    Hallo

    Wij hebben een zoon van 15 jaar oud met zeer waarschijnlijk het Kallmann syndroom.
    Ik kan hier Weinig over vinden en ik heb erg de behoefte om met ouders ervaringen te delen die ook een kind hebben met dit syndroom.
    En ik vind het kallmann wel wat lijken op het Klinefelter syndroom.

    Gr Des
  • Avatar van m1985
    m1985 op 13 februari 2018
    Hallo wij hebben een zoon van vijftien die ook op jonge leeftijd gediagnosticeerd is als je wil kan ik je wel bellen
    Gr natasja moeder van Joël


    Hallo Natasja
    Lief van je bericht. Ik was alleen even benieuwd of je met speciale dingen rekening hebt gehouden in zijn leven. Ik hoor het graag!

    Gr Marye
  • Avatar van m1985
    m1985 op 13 februari 2018
    Hallo

    Wij hebben een zoon van 15 jaar oud met zeer waarschijnlijk het Kallmann syndroom.
    Ik kan hier Weinig over vinden en ik heb erg de behoefte om met ouders ervaringen te delen die ook een kind hebben met dit syndroom.
    En ik vind het kallmann wel wat lijken op het Klinefelter syndroom.

    Gr Des


    Hallo Des

    Hoe komen artsen bij dit syndroom? Is dit uit DNA naar voren gekomen, ben gewoon even benieuwd. Het lijkt me frustrerend dat er weinig info over te vinden is. Of heb je inmiddels wat meer info? Het syndroom komt me absoluut niet bekend voor, lees idd wel over de verschillende kenmerken van puberteit.

    Gr Marye
  • Avatar van sunshine
    sunshine op 30 november 2018
    hallo ,wij hebben een zoon van 12 met klinefelter ,zijn er meerdere kinderen van deze leeftijd met deze ziekte? groetjes wendy
  • Avatar van m1985
    m1985 op 10 december 2018
    hallo ,wij hebben een zoon van 12 met klinefelter ,zijn er meerdere kinderen van deze leeftijd met deze ziekte? groetjes wendy


    Hoi Wendy,

    Ik beheer een geheime Facebookpagina voor ouders met zonen met KS. Als je wilt, kan ik je lid maken. Stuur dan even een PB.

    Groetjes,
    Marye
  • Avatar van Marion1979
    Marion1979 op 29 april 2019
    Goedenavond allemaal

    Onze zoon van 8 is volop in onderzoek voor het syndroom van klinefelter....
    Ik vind t allemaal zo spannend ook en kan er weinig over vinden....

    Gr Marion
  • Avatar van Annete1973
    Annete1973 op 1 mei 2019
    Hoi, ik ben Annet en ben moeder van Dylan 9 jaar en die heeft ook klinefelter.
    Toen Dylan 3 jaar oud was zijn hebben we op verzoek van de consultatie buro
    een dna en chromosomen onderzoek laten doen in het LUMC daar uit is
    gebleken dat Dylan het Klinefelter syndroom heeft.
    Ik heb een aantal vragen daarom heb ik mij hier aangemeld.
    Bericht gewijzigd op woensdag 1 mei 2019 19:23
  • Avatar van snorhaar
    snorhaar op 20 juli 2019
    Ik ben zelf gediagnosticeerd met klinefelter, dit is ondertussen 17 jaar geleden toen ik 21 was. In België is er een werkgroep voor mannen met het syndroom van Klinefelter. (http://www.klinefelter.be) Als ik ergens mee kan helpen, als je vragen hebt mag dat altijd via persoonlijk bericht (als dat hier kan, ben nog onderzoekende).
  • Avatar van mark1988
    mark1988 op 15 november 2019
    hoii ik ben 30 jaar en heb de ziekte van klinefelter
    ik weet er alles van af
    wat wil je weten
    groetjes
  • Avatar van Marv
    Marv op 22 november 2019
    Hoi hoi,

    Ik ben vooral benieuwd hoe jullie tot deze diagnose zijn gekomen
    Ik heb al een tijd bij mijn zoon het idee dat dit erachter zou kunnen zitten.
    Hij is nu 5 en heeft op de taaltrein gezeten vanwege tos en heeft nu fysio en logopedie.
    Verder is het een spontaan jongetje, maar met een sterke wil en veel drift- en huilbuien.
    Hij loopt gelukkig nog niet vast op school, maar concentratie is niet zo best en gaat ws groep 2 nogmaals doen.
    Voor ons redenen om een verwijzing te vragen omdat vooral zijn taal en gedrag niet echt bij leeftijd passen.
    We hebben nu een verwijzing naar het UMCG om te kijken naar dcd.
    Mocht dit eruit komen, dan hoop ik dat hij vanuit daar (meer) ondersteuning krijgen vwb taal/motoriek. Maar ik zou toch graag weten of klinefelter de oorzaak kan zijn. Dus ik hoop dat ze dit mee willen nemen.
    Dus vooral benieuwd naar de stappen die jullie hebben moeten nemen voor de diagnose volgde.

    We wonen trouwens in zuid-oost Groningen ?
    Groetjes Marv
    Bericht gewijzigd op vrijdag 22 november 2019 14:01
  • Avatar van Wendelijn
    Wendelijn op 10 maart 2021
    Hallo

    Wij hebben een zoon van 15 jaar oud met zeer waarschijnlijk het Kallmann syndroom.
    Ik kan hier Weinig over vinden en ik heb erg de behoefte om met ouders ervaringen te delen die ook een kind hebben met dit syndroom.
    En ik vind het kallmann wel wat lijken op het Klinefelter syndroom.

    Gr Des
  • Avatar van Wendelijn
    Wendelijn op 10 maart 2021
    Hallo

    Wij hebben een zoon van 15 jaar oud met zeer waarschijnlijk het Kallmann syndroom.
    Ik kan hier Weinig over vinden en ik heb erg de behoefte om met ouders ervaringen te delen die ook een kind hebben met dit syndroom.
    En ik vind het kallmann wel wat lijken op het Klinefelter syndroom.

    Gr Des



    Hoi Des,

    Wij zijn nieuw hier dus ik reageer op een bericht van lang geleden. Maar mijn zoon heeft ook Kallmann en ook wij kunnen weinig "lotgenoten" vinden. Dus ik hoop dat je mijn bericht na al die tijd leest en wie weet kunnen we met elkaar in contact komen. Mijn zoon is nu 17.
    Groetjes, Wendelijn