Ik ben er vanaf!

  • Avatar van tim6565
    tim6565 op 7 juli 2020
    Kleine disclaimer: bij mij is nooit CVS vastgesteld maar heb wel vergelijkbare klachten gehad

    Ik ben Tim, 17 jaar en zit nu in 5vwo (binnenkort 6) en ben heel sportief. In goede periodes train ik zo'n 15 uur per week en daarnaast ook nog school met een sociaal leven. Maar de afgelopen paar jaar heb ik telkens periodes gehad, waarin ik ineens mega erge vermoeidheidsklachten kreeg, ik had nergens meer zin in, ik voelde mijn eigen emoties ook niet echt meer, ik voelde me ook zo niet fijn. Daarnaast sliep ik ook nog eens mega slecht, het inslapen duurde al gauw 1 tot 1,5 uur, ik bleef maar last hebben van een 'druk' hoofd, een hoofd die niet uit gaat. Ik heb denk ik vier keer bloed laten prikken, de resultaten; 1 keer vitamine-d tekort, de rest was prima. Ook volgens de huisarts en kinderarts was er daadwerkelijk wel iets niet goed met me, maar zij wisten zelf ook niet wat het was. De periodes waarin het slecht met me ging duurde vaak een half jaar tot een jaar, dan krabbelde ik weer langzaam op om vervolgens weer door dezelfde periode te gaan. Ik moest dus stoppen met sporten (zwemmen en krachttraining) en was vaak afwezig op school.

    Niets, maar dan ook echt niets leek te helpen, totdat ik hoorde over een therapie die mij waarschijnlijk zou kunnen helpen. Via via hoorde ik dat deze therapie veel ongrijpbare klachten kan verhelpen en zo dus ook mijn vermoeidheid. Ik las op de website en op internet veel (alleen maar) positieve reacties over de behandeling, ik besloot een afspraak te maken, maar helaas zat de praktijk de komende 5 (!) maanden vol, maar gelukkig kon voor mij toch nog een plekje gemaakt worden. Van tevoren werd mij gevraagd om een vragenlijst in te vullen met of ik wel eens verongelukt ben en welke vaccinaties ik gehad heb, ik vond dit zelf een beetje raar want ik dacht, wat heeft dit nou met de behandeling te maken.

    Ik kwam de praktijk (klein gebouwtje naast het huis van de therapeut) en ik ging op een stoel tegenover haar zitten. Eerst ging ze nog wat vragen stellen over mijn klachten en de informatie die ik had doorgegeven, gelukkig was mijn moeder aanwezig want door die vermoeidheid had ik veel moeite met het voeren van gesprekken terwijl ik normaal heel sociaal ben. Ik had vier afspraken nodig waarschijnlijk, dus die waren alvast ingepland. De behandeling begon met wat uitleg over wat ze doet en hoe ze dat doet. Ik vind het zelf nog steeds een beetje ongrijpbaar trouwens. Maar ze heeft een apparaat dat 'biofotonen' meet, en daarmee mij kan behandelen. Er komt een geluidje uit het apparaat en aan de hand daarvan kan je goed horen of het wel of niet 'klopt'. Door bepaalde informatie vervolgens door mijn lichaam te sturen, zouden al mijn organen processen in mijn lichaam zichzelf weer moeten gaan herstellen. En je raadt het al, meteen na de eerste behandeling voelde ik dat er wat gebeurde, de eerste paar dagen was ik extra moe maar daarna begon ik weer een beetje op te bloeien, ik praatte en lachte weer wat meer. Ik had zelf niet echt verwacht dat dit zou gaan werken want ik vond het redelijk 'vaag', maar ik zou alles een kans geven want ik wilde koste wat kost uit die situatie komen.

    Inmiddels ben ik al een paar maanden klachtvrij, ik voel me echt méga goed. En naast dat mijn vermoeidheidsklachten weg zijn, heb ik ook nog eens geen last meer van hooikoorts en andere allergieën, bovendien ben ik überhaupt niet meer ziek geweest in de afgelopen paar maanden. Wat blijkt, is dat ik waarschijnlijk elektrohypersensitief ben, dat houdt in dat ik de (negatieve) effecten ervaar van elektromagnetische straling, denk dan bijvoorbeeld aan wifi of een lamp die aanstaat. De mate van elektromagnetische straling verschilt dan natuurlijk. Iets dat mij na een paar dagen al heeft geholpen met het slapen, is om 's avonds de wifi uit te zetten, ik had twee routers in mijn kamer en haal ze 's avonds voor ik ga slapen uit het stopcontact, na een paar dagen merkte ik al dat ik veel sneller in slaap viel, niet meer last had van zo'n druk hoofd en niet bijna nooit meer 's nachts wakker werd. Dit was echt een keerpunt voor mij want ik heb mijn hele leven lang gehoord dat het niet mogelijk zou zijn dat het effect om je als mens zou kunnen hebben.

    Toen ben ik op internet gaan zoeken naar gelijkgestemden en het blijkt dat de GGD schat dat er in Nederland ongeveer 700.000 mensen deze aandoening zouden hebben, andere bronnen schatten het aantal 2 tot 4 keer zo hoog in. Helaas is het nog geen medische diagnose. Wat ik heel graag wil meegeven aan mensen die vergelijkbare klachten hebben, is, zoek op internet naar ervaringen en sta vooral open voor nieuwe informatie, ik was mega sceptisch over de schadelijkheid van straling, nou daar denk ik inmiddels anders over. Ik adviseer om de wifi uit te zetten 's avonds/nachts en om behandelingen te nemen. De therapie of behandeling die bij mij wonderen verricht heeft, heet biofotonen therapie, er zijn maar een paar van deze praktijken in Nederland helaas, ik ben behandeld bij Ydemdito en het is sterk aan te raden om dit te doen. Echt geloof me, het helpt zooooo goed.

    Ik voel me momenteel super goed en sport weer lekker veel, ben weer mega sociaal en ben begonnen met piano spelen. Ik heb een paar kleine aanpassingen moeten doen maar alles gaat super. Ik ga iedere twee maanden weer terug voor een behandeling.

    Ik hoop heel erg dat ik hier iemand mee kan helpen, ik weet niet precies hoe deze website werkt maar stuur me gerust een berichtje als dat kan, ik help graag want ik gun iedereen om uit de situatie te komen waar je nu in zit!!