Syndroom van Down en de ziekte van Graves

  • Avatar van Moan
    Moan op 22 november 2020
    Hoi allemaal,

    Bij mijn zoon van 15 jaar met het Syndroom van Down is afgelopen week de ziekte van Graves vastgesteld. Ik lees alleen maar over mensen met syndroom van down met een traag werkende schilklier. Bij mijn zoon kwamen we er achter door het jaarlijkse bloed onderzoek en het feit dat hij in korte tijd meer dan 10 kilo af viel zonder een ander eetpatroon. Daarnaast heel snel buiten adem en hij heeft altijd warm met het zweet op zijn voorhoofd. Toen we de symptomen van Graves lazen vielen er een hoop dingen op zijn plek. Verder geeft hij helaas nooit aan als hij ergens last van heeft dus dat is lastig. Zelfs bij oorontstekingen hebben we hem nog nooit gehoord. We zijn nu sinds 2 dagen gestart met Strumazol, dat vind ik best spannend omdat hij niet laat merken hoe hij zich voelt, dus wij moeten hem zelf goed in de gaten houden. Ik ben benieuwd of er meer ouders zijn die een kind hebben met de combinatie van Syndroom van down en de ziekte van Graves. Ik zou graag wat ervaringsverhalen horen. Alvast bedankt!

    Groetjes Moan