Tvf Hartkaterisatie

  • Avatar van Caitlenm
    Caitlenm op 15 februari 2015
    Heei ik ben Caitlen 14 jaar. En woensdag moet ik naar het ziekenhuis. Donderdag krijg ik een hartkaterisatie om te kijken of ik hartritme stoornis heb. En een paar weken daarna krijg ik een openhartoperatie om mijn hart klep te vervangen omdat die het niet echt meer doet. Nou ben ik een beetje heel erg bang want ik weet nietige het is om onder narcose te gaan. Want de laatste keer dat ik dat had gehad was toen ik 1 was dus kan ik me er niks meer van herinneren wie kan mij uitleggen hoe dat voelt?
  • Avatar van Chickie
    Chickie op 16 februari 2015
    Heeiii!

    Allereerst succes met de operatie!

    Ik heb gelukkig nooit een hartoperatie gehad maar ben wel onder narcose geweest.

    Van te voren krijg je volgens mij meestal een pilletje om minder zenuwachtig te worden. Dan ga je naar de operatie kamer. Je kan daar een kapje krijgen of een slaapmiddel via een infuus. Ik had zelf een middel via een infuus. Ze spuiten dat in en zeiden bij mij waarover ga je dromen? En halverwege mijn zin was ik weg... niks van gemerkt, niet rustig inslaap gevallen ofso, gewoon van het ene op het andere moment! Geen naar gevoel of iets. En het volgende moment (voor je gevoel 2 minuten later haha) wordt je wakker op de uitslaapkamer!

    Als je nog vragen hebt note me maar!

    Succes!
  • Avatar van Caitlenm
    Caitlenm op 16 februari 2015
    Heei
    Heel erg bedankt
    Gelukkig heb jij nog geen hartoperatie gehad. Maar je gaf me precies het antwoord wat ik nodig had. Ik het dus echt zo dat je voor je gevoel twee minuten later wakkerwoord want dan ben ik eigenlijk niet meer echt bang ofzo want om de een of anderen reden was dat het gene waar ik bang voor ben! Heel erg bedankt nog
    X Cait
  • Avatar van Chickie
    Chickie op 16 februari 2015
    Graag gedaan! Ik heb ook geen hartproblemen hoor ;p ! Maar succes, fijn dat je niet zenuwachtig bent!
  • Avatar van noekienoodel
    noekienoodel op 17 februari 2015
    Ik heb toen ik 3 was mijn grote hartoperaties gehad maar vorig jaar heb ik een hartkateterisatie gehad voor de drukken in mijn hart te meten. Onder narcose gaan is best vervelend maar het is meer op het einde vervelend dan in het begin. In het begin merk je er niks vaan maar aan het einde zul je je wel misselijk voelen. Het is gelukkig maar voor een tijdje. Succes met je operatie?
  • Avatar van Caitlenm
    Caitlenm op 17 februari 2015
    Dankjee??
  • Avatar van Chickie
    Chickie op 17 februari 2015
    ^^ dat misselijk komt volgens mij inderdaad best vaak voor na de operatie, maar ook niet bij iedereen! :)
  • Avatar van noekienoodel
    noekienoodel op 17 februari 2015
    Ja bij mij werd er veel vocht toegediend dus ik moest heel veel plassen, daardoor had ik geen vocht meer in mijn lichaam. Het zou kunnen dat dat ook een rol speelde in de misselijkheid! ?
  • Avatar van noekienoodel
    noekienoodel op 17 februari 2015
    Maar het is wel heel raar je merkt niet eens dat je slaapt. Normaal droom je nog enzo, maar nu ben je gewoon van het een op het andere moment wakker. Mijn ouders hadden meer last van mijn operatie dan ik! Die moesten iets van 4 uur wachten. Voor mij leek het hooguit 1 minuut
  • Avatar van Caitlenm
    Caitlenm op 18 februari 2015
    Awww dat is wel beter. Ik ben net terug uit het ziekenhuis mag vanavond toch nog een nachtje thuis slapen omdat ik heel nerveus ben en bang. Maar morgen is het wel zover??
  • Avatar van Chickie
    Chickie op 18 februari 2015
    Heel veel succces! Het komt allemaal goed!
  • Avatar van noekienoodel
    noekienoodel op 18 februari 2015
    Het komt vast goed. Achteraf zul je zien hoe dapper je bent! ?
  • Avatar van Caitlenm
    Caitlenm op 19 februari 2015
    Ja hihi. Heb net gehoord dat ik woensdag volgende week mijn grote operatie krijg ????
  • Avatar van Chickie
    Chickie op 19 februari 2015
    Is de hartkaterisatie goed gegaan?
  • Avatar van Caitlenm
    Caitlenm op 21 februari 2015
    Alles is goed gegaan ben nu weer thuis heb wel nog op de ic gelegen maar het gaat weer helemaal goed nu dinsdag terug en woensdag word ik geopereerd.
  • Avatar van Chickie
    Chickie op 21 februari 2015
    Fijn dat het goed is gegaan en dat je weer thuis bent! Waarom lag je op de IC dan? ;o
    Succes volgende week!
    Hoe heb je de narcose eigenlijk ervaren? Viel het je mee?
  • Avatar van Caitlenm
    Caitlenm op 22 februari 2015
    Mijn bloeddruk wat veel te laag tijdens de operatie. Die narcose viel echt heel erg mee gelukkig. Aleen had ik daarvoor een pilletje gekregen dat me zou kalmeren maar werd er eigenlijk heel erg stoned van zeg maar en daar door herinner ik me niks meer van donderdag enn daardoor heb ik neem slechte ervaring met narcose maar wel hebben al afgesproken dat ik dat pilletje nooit meer ga krijgen. Want het was zelf zo erg dat ik pas sinds vanochtend weer helemaal mezelf ben. Volgens mijn ouders dan. Ik dacht dat ik dat al was haha. Maar die narcose viel echt mee het was echt letterlijk een vingerknip en ik was weer wakker. Nu heb ik wel veel pijn maar met paracetemol kom ik een heel eind! En dan dinsdag weer terug helaas maar kijk er ook wel naar uit want dan kan ik veel meer weer want nu kan niks meer zegmaar. Heel erg bedankt voor jullie reacties heeft me wel geholpen
    Veel liefd
    Caitlen ?
  • Avatar van Chickie
    Chickie op 23 februari 2015
    Oow wat naar! Wel fijn dat de narcose mee viel! Woow, dat je zo hevig reageerde op dat pilletje… maar gelukkig weet je nu hoe narcose voelt dus hoef je daar niet meer zenuwachtig voor te zijn! Hopelijk wordt de pijn snel minder. Heel veel succes dinsdag en woensdag!
    Groetjes!
  • Avatar van Chickie
    Chickie op 25 februari 2015
    succes vandaag !