Levothyroxine

  • Avatar van Susanne
    Susanne op 21 februari 2017
    Hallo,

    Een half jaar geleden is er bij mijn zoontje, Jimmy, van nu 4 jaar geconstateerd dat zijn schildklier niet werkt. Wij zijn van af zijn geboorte bezig geweest bij diverse artsen om te achterhalen wat er met hem aan de hand was. Helaas pas op 3,5 jarige leeftijd na constatering van een fikse groeiachterstand op t consultatiebureau, zijn wij achter de diagnose.
    Jimmy slikt nu 75 Mg levothyroxine maar onze arts wil hem naar 100 Mg omdat zijn TSH nog iets verhoogd is. ( hij komt van tsh 750 !! en tsh is nu 6,2) t4 was 2 en is nu 17.
    Is 100 Mg niet wat fors?

    Graag hoor ik julli ervaringen met de hoeveelheid medicatie levothyroxine.

    Groet
    Susanne
  • Avatar van Gieneke
    Gieneke op 15 april 2017
    Hoi Suzanne,
    De docering hangt niet af van leeftijd. Als de waarde dusdanig hoog is, kan de hoeveelheid idd omhoog. Ik ben een ouder van een dochter die geboren is zonder schildklier. Al 7 jaar stoeien wij met hoogte vd waarde en medicatie weet dus enigszins wat je bezig houdt. Succes, Gieneke
  • Avatar van Madelief21
    Madelief21 op 27 mei 2017
    Ik reageer even met dezelfde vraag, onze waardes komen overeen: tsh is 6.3 T4 is 16... alleen bij ons vind de kinderarts dat we de levothyroxine niet moeten verhogen. Als de hypofyse normaal functioneert en meer schildklier hormoon wil zien moeten we naar mijn idee de medicatie juist wel verhogen. Onze dochter slikt nu 68,5 levothyroxine Ze is 11 jaar oud en is bijna 1 jaar geleden met de traagwerkende schildklier gediagnosticeerd, ivm groeiachterstand... achteraf denk ik dat ze dit al heel lang had, maar is nooit per toeval op het juiste moment geprikt.

    ps dit account is van mijn dochter, moeten we ieder een apart account aanmaken?