gezocht: tips voor de brugklas

  • Avatar van charlotte
    charlotte op 28 juni 2006
    Hallo allemaal

    Voor een artikel in Glutenvrij Magazine ben ik op zoek naar ervaren middelbare scholieren die tips hebben voor as brugklassers.
    Wat neem je mee naar school, spreek je iets af met de kantine, regel je glutenvrije repen voor de repenautomaat, wat doe je als de hele klas bij de bakker gaat snacken etc,etc.
    We zijn blij met alle tips !

    Mail naar charlotte.leenaers@zonnet.nl

    Alvast bedankt



    Charlotte
  • Avatar van J0j0tjuh
    J0j0tjuh op 18 juli 2006
    neem gewoon je zelfgebakken brood mee of zelf gekochte ;)
    in het begin kijken de andere er raar van op en kunnen ze er ook heel erg lullig overdoen, maar je zult merken dat je vrienden je willen steunen en dat ze steeds wat vaker aan je denken voordat ze je vragen of je iets wilt hebben wat je niet mag ;)

    een andere optie is fruit en rijstenwafels ;)

    je kan bij de kantine vragen of ze er enigszins rekening mee willen houden of of je misschien daar iets totaan de pauze in de koelkast mag leggen zodat het lekker blijft

    de automaat moet je gewoon weten wat je wel en niet mag en veranderen de ingredienten een keer geef je het aan een vriend vriendin en weet je het voor de volgende keer of je vraagt of iemand heyt van je wil overkopen ;)

    groetjes joyce
  • Avatar van Lien
    Lien op 26 juli 2006
    Hoihoi

    Ik zit zelf inmiddels al weer 4 jaar op de middelbare, en ik heb nog nooit echt grote problemen gehad. Ik neem gewoon mijn eigen brood mee, maar veel van mijn vrienden doen dat ook, dus het valt niet eens zo op. De kantine mijd ik over het algemeen..maar dat komt misschien ook omdat het er altijd erg druk is ;) Er zijn wel wat dingen daar die ik mag hebben, en ook in de automaten kan ik wel wat vinden. Je kunt naturlijk ook zelf wat lekkers meesjouwen, wafels koekjes etc. Werkt ook

    Toen ik in de brugklas op kamp ging, heb ik ook gewoon mn eigen eten meegenomen. De hele klas kreeg gore chinees-afhaal prut voorgeschoteld, en ik zat daar met een heerlijk bordje pasta.. :D

    Het enige wat wel eens ooit lastig is, is als je als 'verassing' een keer iets lekkers krijgt (bijv. als je mentor jarig is ofzo) Als je dan niks bijhebt, heb je pech. Maar je kunt het natuurlijk altijd uitleggen en wie weet krijg je dan wel geld voor de automaat 8)

    De middelbare school is dus helemaal niet zo'n probleem, als je het maar gewoon uitlegt op school. Mijn klas weet het ook en niemand doet er ooit moeilijk of lullig over.