diabetes type 1

  • Avatar van Lvr
    Lvr op 14 januari 2016
    hoi iedereen,

    ik ben lotte en heb nu ongeveer 3 jaar diabetes (het werd geconstateerd op mijn 14e). Bij de diagnose werd mij verteld dat ik nog ongeveer een half jaar tot een jaar eigen productie zou hebben, waardoor ik minder zou hoeven te spuiten. ik heb echter na 3 jaar diabetes, nogsteeds hba1c's van 30-36, terwijl ik ongeveer 12 eenheden insuline spuit (novorapid) per dag. mijn dokters weten ook niet precies hoe het kan, dus wil ik zelf op zoek gaan naar mensen die hier misschien dezelfde ervaring mee hebben! mijn waardes variëren van 3-12, maar veel hoger dan dat komt niet echt vaak voor tenzij ik een dag helemaal niet spuit. heeft iemand hier ook ervaring mee?
  • Avatar van Anne_jmv
    Anne_jmv op 6 mei 2016
    Hoi Lotte!
    Je hba1c's zijn niet heel slecht toch? Volgens mij is 30 best mooi.
    Ik heb nu sinds 3 dagen de diagnose diabetes en spuit 15 eenheden overdag en 5 's nachts.
    Mijn waardes liggen tussen de 12 en 21. Weet dat je niet alleen bent! Er lopen hier heel veel mensen mee. Sterkte!
  • Avatar van Sandra74
    Sandra74 op 6 juni 2016
    Ik vermoed dat jullie waarden uit NL zijn ?
    In België is dit helemaal anders ? Mijn dochter zou moeten onder 140 zijn en heeft dikwijls 200-300
  • Avatar van Anne_jmv
    Anne_jmv op 10 juni 2016
    Jep Sandra, in Nederland werken we met andere getallen. Onder de 4 is een hypo, tussen de 4 en 8 is prima, en boven de 10 komt het aan de hoge kant!
  • Avatar van Anne_jmv
    Anne_jmv op 27 juni 2016
    Je kunt het trouwens omrekenen door te vermenigvuldigen of delen door 18