Welke medicijnen gebruik jij?

  • Avatar van Yaelle
    Yaelle op 27 december 2009
    Heey!
    Ik ben Yaëlle.
    Ik gebruik het medicijn MTX (20 mg per week)
    Ik heb ook kalktabletten voor botontkalking.
    En foliumzuur.
    En vitamine D druppels.
    En ben net klaar met prednison.
    En mijn vraag is dus:welke medicijnen gebruik jij en wat zijn je ervaringen ermee?

    XXX Yaëlle
  • Avatar van vlekje123
    vlekje123 op 27 juni 2011
    hi ik gebruik ook kalktabbletten voor mijn botten en heb mezalizine en nog eentje die kleine rondjes maar ik weet niet meer hoe ze heten maar ja doeg :)


    gr.jennifer
  • Avatar van Louise
    Louise op 11 juli 2011
    hay ;)
    ik heb crohn en ik neem nexiam, tiberal , immuran en soms dafalgan, maar geen medicatie voor botten en kalk ofzoiets xo daaaagg
  • Avatar van krullemientje
    krullemientje op 27 december 2011
    hoooi
    ik gebruik ook kalktabletten.
    en mezalazine.
    en dat spul wat vlekje bedoelde (heet aziotrophine)

    xxx
  • Avatar van lars0706
    lars0706 op 28 december 2011
    volgens mij ben ik haast de enige die geen kalktabletten slik ;)
    ik heb crohn en ik gebruik adalimumab.
    een prikpen die 1x per 2 weken moet worden geprikt.
    ook slik ik elke dag 2 tabletten azathioprine.
  • Avatar van AmyvanOorschot
    AmyvanOorschot op 8 januari 2012
    Heey!
    Ik ben Yaëlle.
    Ik gebruik het medicijn MTX (20 mg per week)
    Ik heb ook kalktabletten voor botontkalking.
    En foliumzuur.
    En vitamine D druppels.
    En ben net klaar met prednison.
    En mijn vraag is dus:welke medicijnen gebruik jij en wat zijn je ervaringen ermee?

    XXX Yaëlle



    Hee Yaëlle,
    Ik ben Amy en ik heb de ziekte van Crohn,
    Ik heb ook prednison geslikt, heb jij ook zo'n erge last van haaruitval gekregen ?
  • Avatar van krullemientje
    krullemientje op 30 maart 2012
    ik gebruik nu ook mtx!
  • Avatar van Chanine
    Chanine
    op 4 april 2012
    Hee allemaal!

    Ik ben sinds januari met prednison gestopt, ben er alleen ontzettend van aangekomen en om al die kilo's er weer vanaf te krijgen lukt ook nog niet echt.
    Momenteel ben ik aan de humira, dat is een medicijn in een spuit die ik elke week 1x moet prikken. Daarnaast heb ik immuran en ik slik daarnaast ook nog probiotica. Bij de prednison had ik bijna geen last meer, de andere medicijnen werken nog niet heel geweldig helaas.

    Groetjes!
  • Avatar van chantalxkusj
    chantalxkusj op 19 mei 2012
    Halloooo
    ik ben Chantal

    ik heb kolitus elcerosa (echt een rotziekte)
    Ik moet daarvooor mesalazine slikken.
    Ik moest waarschijnlijk aan de prednison alleen ik wil dat echt niet

    groetjes chantal
  • Avatar van youssjjxx
    youssjjxx op 2 augustus 2013
    oh verkeerde
    Bericht gewijzigd op vrijdag 2 augustus 2013 08:56
  • Avatar van Duufke
    Duufke op 16 september 2013
    Hallo,

    Ik ben al wat ouder, 24jaar, maar ik mocht van de eigenaren van deze website toch gezellig met jullie mee kletsen.

    Maar goed, even on-topic, ik heb Colitis Ulcerosa en moet nu het volgende slikken iedere dag:
    - 6 tabletten Mesalazine 500mg
    - 3 capsules Entocort 3mg
    - 3 ijzertabletten (ferrofumaraat 200mg)
    - 1 tablet Omeprazol 20mg voor het beschermen van mijn maag.

    En voor soms, als ik heel misselijk ben, mag ik 3x per dag Metoclopramide 10mg innemen.

    Pff, een hele waslijst! Maar dit is ook omdat ik net een week in het ziekenhuis heb gelegen met een erge ontsteking in mijn darmen waardoor ik een laag ijzer, calcium, zout en vocht in mijn lichaam had. Daarom moet ik nu van alles innemen om weer beter te worden.
    Gelukkig voel ik mij sinds een paar dagen alweer wat beter en kan ik ook weer eten.
  • Avatar van Dina10
    Dina10 op 13 oktober 2013
    Hai,

    Ik ben Dina en ik heb de ziekte van Crohn.
    Daarvoor moet ik Purinéthol en moet ik ook nog een tijdje drinkvoeding.
    Ik ben pas ook nog gestopt met azithoprine en met prednison.
    Vroeger had ik ook nog pentasa maar nu niet meer.
    Bericht gewijzigd op donderdag 21 november 2013 13:20
  • Avatar van crohn
    crohn op 5 december 2013
    Dag,

    Ik gebruikte Imuran een lange tijd. Elke dag moest ik dan 2 pilletjes van 50g slikken. Toen Imuran niet meer bij mij werkte, ben ik begonnen met Remicade. Ik hoefde daarvoor om de 8 weken naar het ziekenhuis om het via een infuus te krijgen. Vanaf februari gebruik ik Humira. Om de 2 weken moet ik me dan zelf een spuitje zetten.

    Groetjes
  • Avatar van Dina10
    Dina10 op 6 december 2013
    Dag,

    Ik gebruikte Imuran een lange tijd. Elke dag moest ik dan 2 pilletjes van 50g slikken. Toen Imuran niet meer bij mij werkte, ben ik begonnen met Remicade. Ik hoefde daarvoor om de 8 weken naar het ziekenhuis om het via een infuus te krijgen. Vanaf februari gebruik ik Humira. Om de 2 weken moet ik me dan zelf een spuitje zetten.

    Groetjes

    Heey!
    Ik moest eerst ook steeds om de 8 weken naar het ziekenhuis voor Remicade.
    Maar die werken een paar maanden geleden niet meer...toen heb ik ik ook Humira gehad.
    Naar welk ziekenhuis ga je?



    Groetjes Dina
  • Avatar van evi1996
    evi1996 op 15 mei 2014
    Hee,

    Ik heb ziekte van crohn sinds november 2012.

    In het begin had ik prednison, purinetol en kalktabletten. ik had ook bloedarmoede en heb toen een ijzerinfuus gekregen daarvoor.

    Met prednison had ik vervelende bijwerkingen, erg veel last van stemmingswisselingen en daar mocht ik dus snel mee stoppen. ook mocht ik toen met de kauwtabletten stoppen.

    toen heb ik humira erbij gekregen, en dit werkte heel goed.
    Alleen bleef ik pijn houden door een vernauwing door littekenweefsel. En ik ben 4 weken geleden daarvoor geopereerd, toen hebben ze een stuk van mijn dunne darm, blinde darm en dikke darm eruit gehaald.

    Nu hoeft ik geen humira meer te gebruiken en mag ik waarschijnlijk over een jaar stoppen met de purinetol.

    Door de operatie is er 50% kans dat ik nooit meer last zal hebben van een ontsteking, en daar ben ik erg blij mee!

    Groetjes Evi.
  • Avatar van Willemijnvb
    Willemijnvb op 27 mei 2014
    Ik heb de ziekte van crohn sinds januari. Ik gebruik op dit moment prednison en kalktabletten ook heb ik nog drinkvoeding en zalf voor uitslag. Elke 6 tot 8 weken moet ik aan het infuus dan krijg ik tavegil, hydrocortison en remicade. Ik was voor veel dingen allergisch ben ook paar keer in shock geraakt, maar infuus werkt nu goed gelukkig


    Groetjes,

    Willemijn
  • Avatar van xManon
    xManon op 11 juni 2014
    Hoi! Ik heb ziekte van Crohn sinds 2011. Ik heb in het begin Azathioprine en Prednisolon gebruikt, maar dit gebruik ik nu niet meer. Doordat Azathioprine bij mij eiwitten (zoiets, had niet goed geluisterd naar de dok hihi) afbrak moest ik starten met infuus. Nu ga ik om de 8 weken naar het UMCG voor mijn infuus met Infliximab (Remicade).

    Liefs!
  • Avatar van Dina10
    Dina10 op 30 juli 2014
    hi ik gebruik ook kalktabbletten voor mijn botten en heb mezalizine en nog eentje die kleine rondjes maar ik weet niet meer hoe ze heten maar ja doeg :)


    gr.jennifer


    Bedoel je Azithoprine?
  • Avatar van Dina10
    Dina10 op 30 juli 2014
    [...]
    Heey!
    Ik moest eerst ook steeds om de 8 weken naar het ziekenhuis voor Remicade.
    Maar die werke niet meer...toen heb ik ik ook Humira gehad.Dat bleek ook niet echt te helpen.
    Naar welk ziekenhuis ga je?



    Groetjes Dina
  • Avatar van EsmeeKersten
    EsmeeKersten op 19 november 2014
    hee,
    Bij mij is het nog niet zeker wat ik heb maar ik krijg een speciaal dieet waarbij ik 6 weken alleen maar nutridrink, water en thee mag drinken om te kijken of het aanslaat moet ik over 2 weken naar de kinderarts en moet ik nu 4 weken lang elke week bloedprikken. Ik wil niet van die ontstekingremmende medicijnen (ik ben de naam vergeten) omdat je er dik van kunt worden. Dit dieet zou alleen helpen bij kinderen die de ziekte van Crohn hebben.

    xx
  • Avatar van chiara_369
    chiara_369 op 3 juli 2015
    Ik ben 14 heb de ziekte van crohn en ik moet imuran nemen (75mg) in de winter moet ik ook vitamine D nemen en een tijdje terug moest ik ook ijzer en zink nemen.
    Daarvoor heb ik nog cortisone genomen maar dat was alleen om het tijdelijk te 'genezen'

    Groetjes, chiara
  • Avatar van Estelle
    Estelle op 13 juli 2016
    Mijn medicijnen veranderen deze laatste weken heel vaak.eerst 6 weken drink voeding, toen 25mg azathioprine, toen 75 en nu 75mg +3 pillen bisidoide (geen idee hoe je t schrijft). Iemand nog tips waar je de pillen mee in kunt nemen?
  • Avatar van xdiilaraax
    xdiilaraax op 3 augustus 2016
    hoi ik ben dilara
    ik gebruik 150 mg azathiophrine en om de 4 weken infleximab.