Sport en Ziekte van Crohn

  • Avatar van xManon
    xManon op 11 juni 2014
    Hallo allemaal,

    Ik loop al een tijdje met een vraag rondt. Sinds 2011 is er ziekte van Crohn bij mij geconstateerd en sindsdien heb ik nooit meer meegedaan met gym op school omdat dit simpelweg niet lukte ivm mijn gezondheidstoestand. Ook nu loop ik met waarschijnlijk een vernauwing in mijn darmen die ergens verstopt zit, maar een nieuwe MRI moet maar aanwijzen waar precies. Al een tijdje zit ik niet lekker in mijn vel en kom wat aan, eigenlijk wil ik graag sporten maar ik weet niet wat en hoe ik het moet opbouwen. Zelf zat ik te denken aan hardlopen of whatever. Maar omdat mijn conditie zo verschrikkelijk is dacht ik eerst eens te informeren bij jullie!

    Heb jij Crohn of Ulcerosa, sport je en wat voor sport doe je? Hoe heb je het opgebouwd en hoe voel je je nu?

    Liefs!
  • Avatar van Dina10
    Dina10 op 9 juli 2014
    Hallo allemaal,

    Ik loop al een tijdje met een vraag rondt. Sinds 2011 is er ziekte van Crohn bij mij geconstateerd en sindsdien heb ik nooit meer meegedaan met gym op school omdat dit simpelweg niet lukte ivm mijn gezondheidstoestand. Ook nu loop ik met waarschijnlijk een vernauwing in mijn darmen die ergens verstopt zit, maar een nieuwe MRI moet maar aanwijzen waar precies. Al een tijdje zit ik niet lekker in mijn vel en kom wat aan, eigenlijk wil ik graag sporten maar ik weet niet wat en hoe ik het moet opbouwen. Zelf zat ik te denken aan hardlopen of whatever. Maar omdat mijn conditie zo verschrikkelijk is dacht ik eerst eens te informeren bij jullie!

    Heb jij Crohn of Ulcerosa, sport je en wat voor sport doe je? Hoe heb je het opgebouwd en hoe voel je je nu?

    Liefs!


    Hoi Manon,

    Ik heb ook de ziekte van Crohn(dat weet je al)en ik zit ook op sport.
    Nu gaat het heel goed,vorig jaar had ik een operatie gekregen en sindsdien gaat het heel goed en heb ik geen klachten meer.Ik zit nu op Batminton.Ik kan er heel goed mee op weg,tijdens de lessen heb ik geen problemen en kan ik eigenlijk sporten als een 'normaal' mens.Je zou eerst kunnen bedenken wat voor soort sport je wilt doen bijv:een balsport,iets met atletiek je kan maar van alles bedenken dat ook goed bij je past.Je zal ook moeten bedenken of je dat wel aan kan want als je elke les aan de kant staat omdat je weet ik veel zijsteken krijgt of zo iets dan heb je er ook niets aan.

    xxx Dina
    Bericht gewijzigd op dinsdag 22 juli 2014 12:32
  • Avatar van jamila97
    jamila97 op 26 juli 2014
    Heeei,
    Ik heb ook ziekte van crohn.
    En je moet gwn heel rustig alles opbouwen als je denkt dat het wat beter gaat zo schijnt zwemmen heel goed te zijn!
    en ik ben weer rustig een hardloop schema aan het doen!

    hoop dat je hier wat aan hebt!

    gr. Jamila
  • Avatar van Dina10
    Dina10 op 26 juli 2014
    Heeei,
    Ik heb ook ziekte van crohn.
    En je moet gwn heel rustig alles opbouwen als je denkt dat het wat beter gaat zo schijnt zwemmen heel goed te zijn!
    en ik ben weer rustig een hardloop schema aan het doen!

    hoop dat je hier wat aan hebt!

    gr. Jamila


    Ik bedoelde eigenlijk hetzelfde als jou maar ik kon niet zo snel bedenken hoe je dat kon zeggen.


    xxx
  • Avatar van Dina10
    Dina10 op 26 juli 2014
    [...]

    Ik bedoelde eigenlijk hetzelfde als jou maar ik kon niet zo snel bedenken hoe je dat kon zeggen,van dat opbouwen.


    xxx
  • Avatar van chiara_369
    chiara_369 op 3 juli 2015
    Hey

    In het begin deed ik helemaal niet mee aan sport op school. Na school zwom ik ook maar ik heb me uitgeschreven omdat het niet lukte. In het begin lag ik dehele tijd in bed. Als ik naar de bakker ging kreeg ik zelfs spierpijn. Na een tijdje deed ik terug mee aan sport op school. Als ze dan 5 toertjes moesten lopen liep ik er twee ofzo. De leerkracht begreep het helemaal en ook als we iets op punten moesten doen hield ze er rekening mee. Nu doe ik terug met alles mee. Ik zwem niet meer maar ik ben begonnen met start to run met evy gruyaert. De dokter zei dat dat heel goed was voor mijn conditie terug op te bouwen.

    Groetjes
    Chiara
  • Avatar van D1abijtje1995
    D1abijtje1995 op 10 juli 2015
    hey,

    ik heb sinds ik colitis heb altijd wel gesport.
    Als het minder ging paste ik het daarop aan, dan ging ik bijvoorbeeld wandelen of fietsen.
    afgelopen winter ben ik mee geweest met stichting live your dream.
    je gaat dan op reis en leert daar je grenzen kennen door middel van sporten.
    dit heeft mij geholpen om mezelf uit te dagen, maar niet over mijn grenzen heen te gaan.
    bij acitiveiten staat nu ook een activiteit van live your dream.

    groetjes sandra
  • Avatar van xdiilaraax
    xdiilaraax op 7 augustus 2016
    er is een fysio die kinderen met een chronische ziekte helpt opnieuw in conditie te komen, misschien kan je daar terecht ? je kunt even een kijkje nemen op www.fitkids.nl