help please

  • Avatar van hannahnas
    hannahnas op 29 januari 2016
    Eeyyh! ik ben 12 en zit nu in klas 1 havo. ik ben vaak weg , in het ziekenhuis of ziek. ik sta nu gemiddeld 6 onvoldoendes en stroom waarschijnlijk af naar vmbo-t. ik neem mijn medicijnen wel en alles.. wat doen jullie als jullie benauwd worden bij bijvoorbeeld bv of sport? en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik vaker op school ben en dat ik niet afstroom?
    Bericht gewijzigd op maandag 1 februari 2016 16:54
  • Avatar van Chickie
    Chickie op 8 februari 2016
    Heei,

    Als eerst wil ik even zeggen dat ik het heel vervelend voor je vind. Heb je het er al met je mentor over gehad? Soms kan je afdelingsleider nog iets meer doen dan je mentor. Volgens mij kan je ook eens een gesprek aanvragen met stichting Ziezon, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. En dat is volgens mij pas als je bijna niet meer naar school kan.
    Ziekenhuisafspraken kan je proberen te plannen tijdens lessen die niet zo belangrijk zijn of aan het eind of begin van een dag, zodat je niet teveel mist.
    Als je vaak ziek bent kan je eventueel proberen thuis wat te doen, of in overleg met je mentor kijken of je een aangepast rooster kan krijgen zodat school minder vermoeiend wordt. Je kan ook vragen of je je toetsen mag maken als jij 'er aan toe' bent. Zodat je het op je eigen tempo kan doen.
    Verder zal je thuis gewoon veel meer moeten doen dan klasgenoten als je veel mist, je bent als het ware altijd aan het inhalen... en het is aan jouw de keus of je dat wilt... dan is vmbo-t misschien wel een beter idee. Maar dat moet je natuurlijk zelf kiezen. Maar ik zou het probleem eerst maar eens aankaarten bij je mentor.

    Met gym heb ik altijd ventolin in mijn tas. Je moet daarbij denk ik gewoon je eigen grenzen leren kennen. Als je benauwd bent moet je wel echt stoppen. Gymdocenten willen nog wel eens zeuren dat je gewoon door moet gaan, maar als dat niet gaat moet je echt stoppen.

    Heel veel succes!