School

  • Avatar van do1510
    do1510 op 17 augustus 2016
    Hoi!

    School begint bijna weer en ik vroeg me af hoe jullie dat doen met school,huiswerk,gym op school en zelf mischien ook nog sport?
    Want dit is het eerste jaar dat ik weer naar school ga. Vorige jaar rond deze tijd kreeg ik te horen dat ik Crohn heb. Dus vroeg ik me af hoe jullie dat doen!
  • Avatar van Chickie
    Chickie op 17 augustus 2016
    Wat zou je precies willen weten? Denk dat ik je wel wat antwoorden kan geven :)
  • Avatar van do1510
    do1510 op 17 augustus 2016
    Ik word af en toe nog best wel snel moe,en ik vroeg me af hoe andere dat doen die snel moe worden. Als je bv een lange schooldag hebt gehad,en je wilt bv nog sporten daarna en huiswerk maken.
  • Avatar van Chickie
    Chickie op 18 augustus 2016
    Dat moe zijn herken ik wel! Nu gaat het al veel beter, maar dat is wel eens anders geweest. Ik denk dat het belangrijkste is plannen & niet te streng voor jezelf zijn.
    Met plannen bedoel ik, bijvoorbeeld zowel op zaterdag als zondag paar uur huiswerk maken en dan echt doorwerken en daarmee vooruit werken voor de maandag tm vrijdag. Zodat je door de weeks alleen nog maar hoeft te herhalen en te maken wat je dan pas op krijgt. Dan heb hoef je na een lange schooldag niet zoveel huiswerk meer te maken en kan je of een middag uitrusten, of gaan sporten.
    En als je te moe bent, dan maak je maar een keer niet je huiswerk.. dat klinkt als een slecht advies maar als je te lang doorgaat dan wordt je gezondheid uiteindelijk alleen maar slechter en zal je veel meer missen.

    Als de moeheid te erg is kan je ook kijken of je met school kan overleggen.
    Stel je voor je vindt wiskunde, scheikunde en natuurkunde makkelijke vakken, en je hebt van beide 3 uur per week les, dan kan je kijken of je van alle vakken maar naar 2 lessen hoeft te komen, dan mis je niet zoveel en heb je 3 uur per week op school (in bijv. de mediatheek) de tijd om je huiswerk te maken.
  • Avatar van xdiilaraax
    xdiilaraax op 19 augustus 2016
    ik kreeg een verkort rooster van school en als ik buikpijn had mocht ik gewoon de klas uit lopen en een kop thee enzo halen, ik mocht gebruik maken van de lift en met gym als het me te veel werd even aan de kant gaan zitten, huiswerk kon ik soms niet maken op sommige dagen omdat ik me totaal niet kon concentreren en mn docenten begrepen dat altijd wel maar ik vroeg altijd of mn docent de belangrjjkste dingen wilde omcirkelen en die maakte ik dan